Sari direct la conținut

8.000 de imigranti anunta marea invazie asiatica

Evenimentul Zilei

„Comenzile au fost facute si suntem in perioada de testari. Primele esantioane vor sosi pe la sfarsitul lui februarie, inceputul lunii martie, cand reincepe sezonul in constructii”, afirma Roxana Prodan, presedintele patronatului firmelor de intermediere a fortei de munca.

Potrivit acesteia, o parte dintre muncitori vor participa la proiectele infrastructura, respectiv constructia de autostrazi, care vor demara anul viitor.

Daca romanii pleaca in strainatate pentru minimum 1.200 de euro/luna, strainii vin la noi pentru circa 600-700 de euro/luna. „Angajatorul nu poate sa le dea mai mult decat muncitorilor romani. In plus, la aceasta suma se adauga bonuri de masa, cazare si plata orelor suplimentare”, spune Roxana Prodan.

La fel de costisitori, dar mai constiinciosi

Reprezentantii firmelor din constructii spun ca importul de muncitori este o solutie de avarie si nu presupune costuri mai mici, ba dimpotriva.

„Ne-am indreptat spre Asia pentru ca nu prea mai avem de unde sa luam forta de munca din Europa. Ne confruntam astfel cu o cultura diferita, care presupune costuri noi.

Un exemplu este problema alimentatiei: asiaticii mananca doar anumite preparate, astfel ca angajatorul ar trebui sa caute si un bucatar specializat”, e de parere Adriana Iftimie, directorul executiv al Patronatului Societatilor din Constructii.

Cel mai mare avantaj este ca muncitorii straini sunt mai constiinciosi si muncesc mai mult decat cei autohtoni.

PRIMII CHINEZI DE PE SANTIERELE CAPITALEI

Muncitorii cersesc ore suplimentare

Au venit in Romania cu gandul de a castiga mai multi bani decat acasa, pentru a-si intretine familiile din zonele sarace ale Chinei.

De doua luni, 19 chinezi electricieni si instalatori muncesc pe santierul Sema Parc din Capitala, alaturi de colegii romani, si au un singur gand: sa obtina cat mai multe ore suplimentare pentru a-si rotunji veniturile.

„Contractul lor dureaza un an, cu posibilitate de prelungire”, spune inginerul Florin Scarlatescu, unul dintre coordonatorii santierului. Toti sunt foarte bine pregatiti profesional si au fost testati inainte de a fi adusi in tara.

Integral in Evz

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro