Nissan iese de pe piața rusă în stilul Renault. Cât pierde compania
La câteva luni după ce Renault a ieșit total de pe piața rusă, a venit rândul „colegei” de alianță Nissan să facă acest pas, într-un mod similar. Marca Nissan a vândut anul trecut în Rusia 51.000 de mașini noi, fiind pe 9 în topul brand-urilor auto condus de Lada, Kia și Hyundai. Qashqai și X-Trail au fost cele mai vândute modele.
Nissan estimează că va pierde aproape 700 milioane dolari din cauza acestui pas, iar operațiunile sunt vândute către NAMI, cel mai cunoscut și vechi institut de cercetări în domeniul auto din Rusia.
Nissan a vândut operațiunile rusești pe un euro și contractul prevede că în cel mult șase ani ar avea dreptul să-și răscumpere business-ul.
Nissan avea operațiuni de producție și cercetare la St Petersburg, dar și centru de marketing și vânzări la Moscova. Producția era oprită de luni bune.
Alianța dintre Nissan și Renault este într-un moment important și se poartă discuții pentru schimbări mari în viitor, inclusiv posibilitatea ca Nissan să investească în noua divizie de vehicule electrice a Renault.
Tot către NAMI a vândut și Renault participația sa, în primăvară, după multe presiuni pe plan internațional.
NAMI este primul institut de cercetări în domeniul auto înființat în Rusia în 1918, după Revoluția Bolșevică. În 1927 crea primul autoturism dezvoltat integral în URSS, denumit NAMI 1.
În 2013, NAMI a primit o sarcină importantă: să dezvolte o nouă mașină prezidențială de lux care să înlocuiască modelul Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard folosit de Putin. Rezultatul a fost marca denumită Aurus, cu modele denumite mai ales după diversele turnuri ale Kremlinului: Senat, Arsenal și Komendant. Marca Aurus a participat și la salonul Auto de la Geneva, în 2019.
Surse: Automotive News, Reuters