Weekend trending în București: 10 magazine deosebite în care, pe lângă shopping, poți bea cafea și bere artizanală sau poți lua masa
În runda aceasta de weekend trending ne-am propus să prezentăm câteva dintre concept store-urile din București, unde poți îmbina shopping-ul cu going out-ul.
De câțiva ani a început și la noi să se folosească termenul de „concept store”, uneori chiar abuziv, doar pentru a ieși un pic din peisaj. Ce trebuie să știi este că un „concept store” în adevăratul sens al cuvântului este un magazin care nu se limitează la a-ți vinde niște produse, ci promovează și un stil de viață, selectează cu atenție ce vinde, are un design deosebit.
Scopul e să strângă în jurul său o comunitate și organizează constant evenimente dedicate clientelei.
OPShop. FOTO: Facebook
Cosmin Bănică a fost barman și DJ, dar de de cinci ani vinde haine cool în centrul Bucureștiului, după ce a făcut o schimbare în carieră și s-a transformat în antreprenor cu OPShop (Moșilor 106). La o primă vedere, OPShop poate trece drept un SH, dar, de fapt, este o afacere care și-a propus să exploreze fenomenul de resale, atât de popular printre tinerii din noua generație.
Astfel, OPShop Concept Store te așteaptă nu doar cu haine cool în regim de resale, dar și cu evenimente săptămânale de socializare și networking. În plus, la OPShop poți să bei și o cafea de specialitate sau băuturi artizanale.
OTOTO. FOTO: Facebook
OTOTO (Mendeleev 5, Calea Victoriei 153, Calea Dorobanți 239) și-a deschis prima locație anul trecut și a mers atât de bine că în prezent mai are alte două locații deschise.
OTOTO a început cu un concept store în Piața Amzei a cărui misiune a fost de a aduna laolaltă cât mai multe branduri independente autohtone, dar și din afară. În primă instanță strâns peste 270 de branduri româneşti şi internaţionale din zona de food, cafea de specialitate, birotică, cosmetică etc.
Conceptul le aparține antreprenorilor Ana Tanasă şi Radu Stanciu. Locul, așa cum susțin și proprietarii, se concentrează mai ales pe the client journey, ceea ce înseamnă că cei de aici vor face tot posibilul ca tu să pleci de la OTOTO mai fericit, mai relaxat, mai optimist, mai bine decât atunci când ai intrat în magazin.
De exemplu, dacă vii cu un copil, există un perete senzorial special pentru cei mici. Accesul cu animale nu este permis, dar personalul OTOTO face pet sitting în zona de cafenea, pentru că, da, poți să bei și o cafea în timp ce faci shopping.
Poți aduce aici pentru reciclare și refolosire sticle și recipienți de la Vacaju, Filgud, Sundaybites și Almonderia. Dar sigur o să descoperi și alte lucruri interesante odată ce ajungi la OTOTO, în oricare dintre locații, mai ales că în mod constant încearcă să se reinventeze și să aducă cât mai multe lucruri relevante pentru comunitatea pe care a strâns-o în jurul brandului.
Sneaker Industry. FOTO: Facebook
La o distanță de zece minute de mers pe jos de Piața Amzei se află un alt magazin și o altă comunitate, de această dată e vorba de Sneaker Industry (Luterană 2) și ai ei sneakerheads, adică oameni pasionați de adidași și de întreaga cultură din jurul lor.
Cine este cât de cât interesat de adidași, nu doar că a auzit de Sneaker Industry, dar cel mai probabil s-a și alimentat cu marfă de la ei. Sneaker Industry împlinește anul ăsta opt ani de când e pe piață, iar în 2019 a devenit unul dintre business-urile cu o cifră de afaceri de peste un milion de euro.
Tot în toamna lui 2019, cei de la Sneaker au deschis și magazinul fizic de pe Luterană, iar în 2020 au deschis un magazin și în Cluj.
Constant, pe Luterană 2 se întâmplă și evenimente de socializare pentru comunitatea de sneakerheads, cu muzică și bere artizanală și tot felul de alte surprize, așa că e de mers nu doar pentru shopping, dar și pentru a descoperi o comunitate interesantă, de care, poate, nu știai și în care ai putea să te regăsești.
RUAL. FOTO: Facebook
RUAL primul AproBistro (Mihai Eminescu 114-116) s-a deschis luna aceasta și a vrut să fie sigur că e clar despre ce e vorba: primul bistro din București situat într-un aprozar. Adică, e vorba despre un loc în care mâncare e gătită în mare parte cu ingrediente pe care le poți lua acasă.
Nu știu despre acest „primul” din nume, pentru că mai există localuri de unde-ți poți alege ingredientele în regim de „aprozar” cu care să-ți fie gătită mâncarea. În orice caz, locul e deosebit, pentru că aici gătește talentatul Laurențiu Hairadin.
GURI GURI (Fabrica de Glucoză 9B/ UpGround) se înscrie cam în același registru de magazin / restaurant. Da, e ciudat să mergi în weekend în Pipera, în Mecca corporatiștilor, dar e și asta o aventură, mai ales că aici dai peste acest restaurant / magazin coreean unde sigur vei avea parte de tot felul de surprize.
GURI GURI a fost deschis cu binecuvântarea Ambasadei Coreei de Sud din București și e un colț de Rai pentru toți cei pasionați de noodles, dar și care-și doresc să încerce lucruri noi, cum ar fi korean pizza cu kimchi, tocăniță de seafood și tofu, supă coreeană de alge, un păhărel de soju sau makgeolli etc.
Mai mult, de aici poți să-ți iei pentru acasă nu doar produse coreene, dar și meal kit-uri pentru a-ți face la aragazul tău de acasă specialități din Coreea de Sud.
Guri Guri. FOTO: Facebook
Real Foods (Emanoil Porumbaru 76) este o băcănie a micilor producători. Nu e vorba despre un simplu magazin cu produse locale, pentru că aici mai gătesc și Chef Nico Lontraș și Chef Johnny Șușală (aka 2Chefs). O fac direct cu ingrediente din oferta băcăniei, adică cu cele care provin de la mici producători locali și care, în cele mai multe cazuri, sunt din registrul bio/eco, fără conservanți și coloranți.
Este locul ideal pentru un brunch delicios și sănătos, iar meniul îl poți consulta din timp aici.
Mugshot (Aurel Vlaicu 20) este una dintre cele mai noi cafenele din București, dar și una care a reușit într-un timp foarte scurt să devină foarte populară printre oamenii creativi. În același timp ea funcționează în interiorul DJ Super Store, un magazin de muzică, de accesorii și instrumente pentru DJ.
De fapt, cam așa a și început povestea acestui loc, cu trei oameni creativi care și-au unit forțele, iar unul dintre ei este Omid Ghannadi – unul dintre cei mai renumiți designeri de interior de la noi, foarte îndrăgit de toți românii pentru lucrurile bune pe care le face la emisiunea „Visuri la cheie” și nu numai.
Oricum, Mugshot se recomandă drept cafenea și așa e în 80% din timp, dar își depășește des programul destinat matinalilor și se transformă și în bar sau loc de evenimente.
Cărturești Carusel. FOTO: Facebook
Cărturești Carusel (Lipscani 55) este cunoscută și drept „cea mai frumoasă librărie din România”. E un loc ideal pentru a veni cu copiii într-un loc plin de biblioteci pline de cărți care o să-i fascineze și o să devină rapid locul lor preferat. E ok, există și un raion dedicat special lor, cu tot cu jucării.
Însă, e vorba doar de o mică parte din Carusel, care se desfășoară pe șase niveluri însumând 1000 de metri pătrați. Există etaje dedicate în exclusivitate anumitor domenii, iar de menționat este că la ultimul etaj există și un bistro cu un meniu generos. De asemenea, în mod constant aici au loc și tot felul de evenimente culturale.
The Urbanist (Căldărari 3) a început ca un magazin de îmbrăcăminte și adidași pentru noua generație, cu tot felul de branduri hip. Treptat a adăugat și partea de cafenea, bar și brunch. Iar acum a devenit un fel de hub urban în toată regula, unde vii ca să-ți cumperi țoale cool, dar ajungi să te lungești și la un brunch și mai apoi la un party demn de cluburile din oraș cu nume mari.
De menționat că aici au loc și celebrele Urbanist Sessions.
The Urbanist. FOTO: Facebook
Kraft Market (Matei Millo 8-10) nu-i magazin, ci, așa cum îi zice numele, e piață. Dar este una care funcționează ca un concept store în aer liber. Deschisă recent, Kraft Market se recomandă drept locul unde comunitatea face cunoștință cu antreprenorii „craft”, cu alte cuvinte e un loc care a reușit să strângă în același loc câteva dintre talentele locale în ceea ce privește gătitul sau artizani de toate felurile.
În fiecare weekend sunt invitați aici alți antreprenori vin să-și prezinte produsele și să-și cunoască în mod direct publicul țintă. Printre cei pe care-i găsești aici responsabili cu mâncarea se numără Hushimo și Smokăreală.