Europenii au cumpărat puține mașini noi în prima parte a anului. România a avut cea mai mare creștere procentuală
Piața mașinilor noi în UE a scăzut cu 14% în primul semestru, scădere extrem de severă față de anii de dinaintea pandemiei, iar unele mărci auto au avut vânzări cu 30% mai mici, arată datele ACEA.
Luna trecută a fost cea mai slabă lună iunie din ultimii 26 de ani pentru vânzările de mașini noi.
În UE s-au înmatriculat 4,6 milioane de mașini noi în șase luni, față de 5,36 milioane în prima parte din 2021. Piața germană a scăzut cu 11%, cea italiană cu 23%, iar cea din Austria, cu 19%. Cea mai severă scădere procentuală a fost în Lituania: -25%, iar câteva piețe mici au fost pe plus, inclusiv România.
Ei bine, piața locală a avansat cu 23%, de la 47.000, la 58.000 de mașini. Trebuie spus însă că piața noastră este foarte mică, în volum reprezentând 1,3% din total în UE, în timp ce Germania are mai mult de un sfert din vânzările auto totale din UE.
La mărci auto, cele mai mari cote de piață le-au avut: Volkswagen (10,6%), Toyota (6,9%), Peugeot (6,4%), Renault (6%), Mercedes (5,6%), BMW (5,5%).
Dacia și-a crescut cota de la 3,4%, la 4,6%.
Jaguar și Land Rover și marca Smart au înregistrat scăderi de peste 30%. Fiat și Volvo au scăzut cu peste 27%, iar lista mărcilor care au scăzut cu mai mult de 24% este formată din Skoda, Citroen și Lexus.
Dacia și-a crescut livrările cu 16%, Kia cu 14%, Honda cu 18% și Kia, cu 14%.
Sursa foto: Dreamstime.com