Volkswagen vrea să domine piața bateriilor auto / Prima fabrică din Germania
În cursa sa spre tranziția electrică, Volkswagen a lansat joi lucrările la prima sa fabrică de baterii din Germania, o piatră de temelie a strategiei constructorului auto de a stăpâni această producție, dominată în prezent de Asia, potrivit AFP.
De la viitoarea fabrică din Salzgitter, în centrul Germaniei, Volkswagen „va conduce ofensiva globală a bateriilor”, a declarat șeful grupului, Herbert Diess, în cadrul unei ceremonii cu mare fast.
La finalul evenimentului, după modelul punerii în scenă a fabricilor Tesla de către Elon Musk, Herbert Diess a conectat simbolic mai multe celule care luminează o baterie gigantică.
Volkswagen și-a stabilit obiectivul ambițios de a deveni cel mai mare producător de mașini electrice din lume până în 2025, injectând zeci de miliarde de euro în această revoluție în plină desfășurare.
„Dacă Germania și Europa nu vor să fie lăsate în urmă de Statele Unite și China, trebuie să ne concentrăm mai mult pe tehnologiile viitorului”, a adăugat șeful Volkswagen, care nu-și ascunde admirația pentru inovațiile Tesla, pioniera automobilului electric.
Tesla a venit să îl provoace pe terenul său în acest an, deschizând o fabrică de automobile în apropiere de Berlin, pe care grupul american vrea să o completeze cu o fabrică de baterii.
La Salzgitter, Volkswagen a produs peste 60 de miliarde de motoare cu combustie din 1970, „jumătate din toate motoarele” grupului, a reamintit cancelarul german Olaf Scholz în cadrul ceremoniei.
Locul este acum pregătit să devină inima ecosistemului electric al Volkswagen.
Două miliarde de euro vor fi investite în noua fabrică, care va fi operațională în 2025, cu scopul de a produce baterii pentru 500.000 de vehicule pe an.
Volkswagen vrea să devină primul producător european care își produce singur o parte din baterii și să devină astfel mai puțin dependent de producția asiatică, unde China și Coreea de Sud domină acest know-how.
În 2020, Europa a reprezentat doar 3% din producția mondială de baterii, dar își propune să recupereze decalajul și și-a propus să atingă 25% din piață până la sfârșitul deceniului, cu mai multe fabrici programate să se deschidă în cursul deceniului.
Volkswagen țintește „poziția de lider” cu șase proiecte de megacentrale europene cu o capacitate de 40 GWh fiecare și una în SUA.