Doi studenți, vedete în Franța după ce au creat „Tinderul prezidențial”
Doi studenți sunt noile vedete ale presei din Franța datorită unei aplicații pe care au dezvoltat-o și pe care o prezintă drept „Tinderul prezidențial”, scrie La Libre Belgique.
Grégoire Cazcarra, student la ESCP Business School din Paris, și prietenul său François Mari, student la HEC Paris își datorează succesul aplicației „Elyze” pe care au poreclit-o „Tinderul prezidențial”.
Inspirată din celebra aplicație de întâlniri, dezvoltatorii săi afirmă că ea le permite tinerilor francezi să reia legătura cu politica.
„Funcționează într-adevăr ca Tinder”, afirmă Cazcarra. „Parcurgeți propunerile candidaților de pe smartphone-ul dvs.. Pe baza voturilor dvs., se generează un clasament și aplicația vă arată de care candidat sunteți cel mai apropiat”, explică tânărul.
Pe scurt, în fața fiecărei propuneri din programele candidaților oficiali, utilizatorul își poate indica fie acordul, dezacordul sau neutralitatea sa.
Evident, cu cât „punctează” mai mult propunerile, cu atât rezultatul oferit de aplicație va fi mai de încredere. În orice caz, în final, utilizatorul se va trezi în fața unui top 3 de candidați, fiecăruia fiindu-i asociat un procent de compatibilitate cu ideile formulate.
Utilizatorul poate avea oricând acces și la programul rezumat al tuturor candidaților.
Mai bună decât Tinder
„Aplicația este neutră, adică este independentă de orice formațiune politică”, susțin cei doi studenți. Pentru a fi cât mai obiectivă, aceștia au preluat măsurile propuse direct din programul candidaților.
În cazul celor care nu și-au publicat deocamdată programul, ei au luat pozițiile politicienilor asupra diferitelor subiecte din articole de presă sau declarații ale lor.
Cei doi tineri afirmă că obiectivul lor este să trezească interesul tinerilor pentru alegerile prezidențiale.
„Știm că generația noastră uneori nu are interes pentru aceste probleme”, explică ei pentru BFM.
„Am vrut să creăm un instrument care li se adreseze altfel decât prin discursuri politice”.
Și pariul pare destul de reușit întrucât aplicația, oferită gratuit, a fost descărcată de 500.000 de ori într-o săptămână, mai mult decât adevăratul Tinder!