Platforma online lansată de Primăria Sectorului 2 pentru rezervarea și plata parcării de reședință, probleme de funcționare
Platforma online lansată luni de Primăria Sectorului 2 pentru rezervarea și plata parcării de reședință, a avut mai multe probleme de funcționare în primele zile de la lansare. Aceasta s-a blocat de câteva ori, astfel că nu mergea să încarci documentele și cererea pentru obținerea locurilor de parcare, iar o parte dintre cererile depuse fizic, înainte de lansarea platformei nu se găseau în sistem, deși primarul Radu Mihaiu a anunțat că le-a încărcat.
Contactat de HotNews.ro, primarul spune că platforma este în faza de testare și a explicat de ce s-au produs aceste euri și ce trebuie să facă cetățenii.
”Sistemul a fost blocat de 2 ori marți, din motive de suprasolicitare. O dată pentru că volumul de documente încărcat a fost mai mare decât cel anticipat. Am mărit de 1000 de ori capacitatea de stocare. A două oară pentru că sistemul de autentificare de la taxe și impozite a fost suprasolicitat. Și această problema a fost remediată”, a explicat Radu Mihaiu.
În ceea ce privește cererile depuse fizic, pe care cetățenii nu au putut să le găsească în platforma online, primarul spune că au apărut erori de transcriere.
”Unul din scopurile acestei platforme a fost acela de a transparentiza baza de date existența. Cererile „istorice” au fost depuse pe hârtie și la transferul lor în baza de date electronică au existat inevitabile greșeli de transcriere. Toți cei care au cereri valide depuse pot trimite către office@adp2.ro un e-mail în care să ceară corectarea acestor adrese. Muncim în aceste zile pentru că actualizarea emailului să se poată face din platforma de parcări, pentru cei care au cont la DVBL. Au existat și câteva erori de procesare în cazul emailurilor care conțineau caractere precum „-” și „_”, dar ele au fost corectate. Reamintesc cititorilor ca în acest moment platforma se afla în stadiul de „open beta”, ceea ce înseamnă ca operăm cu date reale, dar este posibil sa mai apară disfuncționalități pe care le vom repara în cel mai scurt timp.”, a mai spus Radu Mihaiu.
Primăria Sectorului 2 a lansat luni o platformă online pentru parcările de reședință. Astfel, cetățenii pot depune online actele pentru rezervarea parcării de reședință și există o listă virtuală de așteptare, astfel încât văd când le vine rândul, dacă există mai multe cereri pentru un singur loc. În plus, nu mai este nevoie să meargă fizic, să ia hârtie de la taxe și impozite că nu au datorii și că locuiesc în Sectorul 2, verificarea fiind făcută automat, platforma de parcare fiind conectată cu baza de date de la taxe și impozite.
În platformă au fost încărcate contractele în derulare și cererile care au fost depuse fizic până la această dată, iar primarul spune că nimeni nu se va putea ”băga în față”.
”Am dat în folosință noua platformă de gestiune a parcărilor. Ca orice aplicație nouă, ea va fi o perioadă în probe. Digitalizarea acestui serviciu a avut 3 obiective clare de atins: transparență totală, simplificarea procesului și siguranța sistemului. La capitolul transparență a fost cel mai mult de muncă. A trebuit să procesăm zeci de mii de contracte și cereri vechi în noua platformă, astfel încât de aici înainte să avem trasabilitate pe tot ansamblul serviciului. Nicio cerere nu se mai pierde, iar ordinea e bătută în cuie și o puteți verifica singuri în orice moment. Procesul a fost simplificat. Depuneți cerere în câțiva pași, verificați starea cererii oricând, fără drumuri și fără bătăi de cap. Majoritatea datelor sunt completate și verificate automat folosind interconectarea cu platforma Direcției Venituri Buget Local. Astfel se strecoară mai puține erori umane și procesul nu poate fi alterat. Siguranța sistemului e fundamentală pentru orice aplicație ce utilizează informații cu caracter personal. Nicio persoană neautorizată nu va putea umbla la date. Nimeni nu va putea să schimbe ordinea cererilor. Această platformă a fost testată în repetate rânduri, inclusiv de către cei de la STS, cărora vreau să le mulțumesc pentru asistența acordată”, a scris primarul Radu Mihaiu pe pagina de Facebook.
Platforma va anunța utilizatorii și dacă sunt probleme cu contractul sau se modifică regulamentul de parcare. Pentru a depune cerere de parcare e necesar să aveți un cont pe platforma DVBL.
”Vom prelua în continuare cereri și la sediul ADP, tot prin această platformă, astfel încât toate cererile să urmeze același flux sigur și transparent. Dacă întâmpinați probleme sau dacă aveți sugestii de îmbunătățire, vă rugăm să ne scrieți la parcari@adp2.ro”, a mai scris Mihaiu pe pagina de Facebook.
Platforma nu are deocamdată o hartă cu locurile de parcare din Sector, așa cum există la alte sectoare, iar contractul trebuie semnat fizic, la sediul ADP.
Sectorul 2 era între ultimele din București care nu oferea aceste servicii online. În Sectoarele 1,3,4, 5 și 6 acest lucru deja se întâmplă.