Economia nostalgiei face ravagii în muzică și fashion. De ce plătim pentru amintiri și retro, de la 3rei Sud Est la tenișii cringe ai părinților
Cum de au devenit (din nou) pantalonii atât de largi?, se întreabă, pe bună dreptate, Jonah Wiener (cofondator al newsletter-ului Blackbird Spyplane), într-un articol publicat în New York Times. Dacă ți-ai trăit adolescența în anii 90-2000, poate ai observat că stilul vestimentar de atunci a revenit. Și nu neapărat în rândul celor care au trăit acele vremuri, ci, culmea, e adoptat de membrii Generației Z, care nici măcar nu erau născuți atunci.
Tinerii de azi sunt din ce în ce mai dornici să asculte și muzica lansată în anii pe care nu i-au cunoscut, să viziteze târguri vintage ori să facă parte din comunitățile care consumă tot ceea ce a apărut în urmă cu peste două decenii.
De fapt, e un trend în jurul muzicii și hainelor care au marcat sfârșitul celui de-al doilea mileniu. O parte din obiceiurile de consum ale generațiilor tinere fac arc peste timp, până în urmă cu 20-30 de ani.
Citește continuarea pe Panorama.