Sari direct la conținut

Automobilele ”în totalitate electrice” amenință o jumătate de milion de locuri de muncă în UE, arată un studiu al industriei

HotNews.ro
Productie de masini electrice, Foto: Nissan
Productie de masini electrice, Foto: Nissan

Actuala politică de electrificare forțată pe piață a automobilului ar putea distruge până în 2040 până la jumătate de milion de locuri de muncă în UE , potrivit unui studiu publicat luni de Asociația Europeană a Furnizorilor de Automobile (CLEPA), citat de AFP.

Această lucrare comandată de la PwC Strategy & consultants „subliniază riscurile unei abordări exclusiv de vehicule electrice pentru locurile de muncă a sute de mii de oameni”, a declarat secretarul general al CLEPA, Sigrid de Vries, într-un comunicat.

Ea solicită ca acest impact social să fie luat în considerare în politicile publice.

Electrificarea ar putea permite, de asemenea, noi recrutări, în special în software, fabricarea și asamblarea celulelor bateriei, potrivit acestui studiu, ceea ce ar reduce pierderea netă de locuri de muncă la 275.000.

Dar aceasta presupune crearea unei industrii europene competitive de baterii împotriva campionilor asiatici, iar noi activități nu vor fi neapărat localizate în aceleași regiuni sau aceleași companii, subliniază lobby-ul din Bruxelles.

Comisia Europeană a propus în iulie un proiect de lege care intenționează să reducă la zero emisiile de CO2 de la mașinile noi din UE din 2035, ceea ce ar opri de facto vânzările de vehicule pe benzină și diesel în această țară. – în favoarea motoarelor 100% electrice.

Asociația producătorilor europeni de echipamente reunește 3.000 de companii care angajează 5 milioane de oameni.

Aceste companii, deși sunt angajate în electrificarea auto, cer „un cadru de reglementare deschis tuturor soluțiilor disponibile, cum ar fi utilizarea tehnologiilor hibride, hidrogenul verde și combustibilii regenerabili durabili”.

Ei se asigură că pot astfel concilia păstrarea ocupării forței de muncă și reducerea emisiilor de CO2, necesare luptei împotriva schimbărilor climatice.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro