Sari direct la conținut

În ce stadiu sunt lucrările pe cele cinci șantiere feroviare din centrul ţării

HotNews.ro
Pe Coridorul IV feroviar, Foto: CFR Infrastructura
Pe Coridorul IV feroviar, Foto: CFR Infrastructura

​Stadiul fizic de execuție pentru lucrările de modernizare a căii ferate dintre Sighișoara și Simeria este cuprins între 85% și 99% pe cele cinci loturi cu o lungime totală de 173 km. Lucrările au acumulat mai mulți ani de întârziere și estimările sunt că modernizarea căii ferate între Sighișoara și Curtici va fi gata în 2022 sau 2023.

Directorul General al CFR SA i-a convocat pe şantier, în zilele de 21 şi 22 mai 2018, pe toţi reprezentanţii firmelor de construcţii şi de consultanţă pentru a verifica evoluţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele 5 şantiere operaţionale, deschise între Sighişoara şi Simeria (173,47 km).

Stadiul fizic de execuţie pe loturile Sighişoara – Aţel, Aţel – Micăsasa, Micăsasa – Coşlariu, Coşlariu – Vinţu de Jos, Vinţu de Jos – Simeria este cuprins între 85% şi 99%. Directorul general al CFR SA a solicitat însă constructorilor menţinerea ritmului de lucru şi a gradului de mobilizare, pentru a se încadra în graficele de execuţie, la următoarele patru obiective:

  •   podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, unde constructorul a anunţat că va termina lucrările în luna iulie
  •   zona variantei de traseu Podul Mureş – Coşlariu, unde au existat problemele la terenul de fundare, constructorul dând asigurări că va menţine un front normal de lucru pe varianta de traseu expertizată
  •   Vinţu de Jos unde au fost finalizate lucrările la infrastructură, în execuţie la ora actuală fiind clădirea staţiei, lucrări care vor respecta graficele asumate de către constructor
  •   zona Turdaş, unde cosntructorul a anunţat că până în luna iulie va finaliza lucrările de relocare a conductei de gaze.

CFR spune că în cadrul acestei întâlniri au fost clarificate din punct de vedere tehnic toate problemele care au apărut în execuţie şi au fost stabilite măsurile obligatorii necesare optimizării soluţiilor tehnice constructive pe fiecare obiectiv în parte, în scopul reducerii duratelor de execuţie şi, implicit, a costurilor.

Managerul CFR SA le-a transmis constructorilor şi consultanţilor că verificarea stadiului de execuţie a lucrărilor pe şantiere în această formula comună – beneficiar, constructor, consultant – va continua şi în perioada următoare, astfel încât recepţia la terminarea lucrărilor la staţii, linii, instalaţii auxiliare, poduri, podeţe, tuneluri să respecte calendarul asumat pentru trimestrul III.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro