Black Friday 2021 – eMAG a început la 7.25 și a vândut de 400 milioane lei în cinci ore. Plata cu cardul a atins un nivel record/Cele mai importante evenimente ale zilei
Este a doua oară când Vinerea Neagră se ține în pandemie dar este prima oară când înainte ANPC-ul a făcut controale și a dat multe amenzi. A crescut și mai mult ponderea celor care plătesc cu cardul și a fost mai mic numărul celor care au mers în magazinele fizice, mai ales că este nevoie și de certificat de vaccinare. La fel ca în trecut multă lume va fi dezamăgită și doar cei mai rapizi vor prinde ofertele cu adevărat grozave. Ca întotdeaua vor cumpăra și dintre cei care urăsc conceptul de Black Friday. Pe HotNews a transmis LIVE TEXT cele mai importante evenimente ale zilei.
23.59> eMAG a încheiat cu vânzări record de 609 milioane lei, un nou record. A fost însă cea mai mică creștere de la an la an, de doar 4%.
21.19. eMAG spune că 750 de laptop-uri Asus X515MA s-au vândut în 43 secunde, 800 de mașini de spălat Samsung WW70T4540TE/LE s-au vândut în 146 de secunde și 1.300 de bormașini Bosch Professional s-au dat în 11 minute.
19.35: PayU a intermediat până la ora 18.00 un total de 510.000 de tranzacții în valoare totală de aproximativ 300 milioane lei. Cea mai mare tranzacție a fost de peste 90.000 de lei.
18.33: ANPC a amendat opt companii cu 260.000 de lei.
17.15 eMAG spune că cea mai mare comandă a fost pentru un ceas Raymond Weil de 38.000 de lei. Plata cu cardul a atins nivelul record de 60%. În primele 7 ore de Black Friday au fost plasate comenzi pentru 1.45 milioane de produse din oferta eMAG, cu 34% mai mult decât în 2020.
16.58: Numărul total de tranzacții intermediate de PayU a ajuns la 477.305. Numărul mediu de tranzacții pe minut a fost de 529, dar în minutul de maxim au fost peste 3.500. Industria de IT&C se află pe primul loc, cu o tranzacție în valoare de 88.971 lei. Este urmată de eTail și IT&C cu tranzacții în valoare de 62.681 lei, respective 57.409 lei.
14.29 PayU spune că numărul de tranzacții a crescut cu 32% fațî de anul trecut, la 411.000. Totalul volumelor tranzacționate până la ora 14.00 a ajuns la 192,92 milioane de lei, cu 9,53% mai mult decât în 2020. Valoarea medie a coșului de cumpărături este de 610 lei.
13.35 eMAG spune că în premieră de Black Friday a fost vândută online prima casă din România. În secunda cu cele mai multe comenzi au fost 454, puțin după ora 9.30. La ora 7.29 a fost plasat un număr record de comenzi pentru un minut: peste 13.500.
12.15 În aproape cinci ore s-a vândut de peste 400 milioane lei pe platforma eMAG. Au cumpărat aproape 335.000 de clienți și media pe comandaă a fost de 3,7 produse.
11.15 Datele Google Trends arată că printre cei mai căutați termeni ai zilei câțiva sunt legați de BF: PC Garage, Black Friday telefoane, Samsung Black Friday.
9.52 Și site-ul de satiră Times New Roman a ”bifat” subiectul: Un tablou cu Vlad Ţepeş a lăcrimat când a văzut ce ţepe frumoase se dau de Black Friday.
9.34: eMAG a depășit în puțin peste două ore pragul de 300 milioane lei. Peste 58% dintre comenzi au fost plătite cu cardul, un nou record. Toți indicatorii sunt peste valorile de anul trecut la eMAG: spre exemplu, în prima jumătate de oră s-a vândut de 142 milioane lei și numărul de produse a fost cu 43% mai mare decât în 2020.
9.14: Datele procesatorului de plăți PayU arată faptul că valoarea coșului mediu plătit cu cardul este de 684 lei, mai mare decât anul trecut la această oră.Numărul de tranzacții a crescut cu 42%, iar volumele tranzacționate au crescut cu 12%, spre 131 milioane lei. Trei sferturi dintre tranzacții au fost pentru produse IT&C. 15.000 de tranzacții au fost procesate ăn alte țări, cu 58% mai multe decât anul trecut. Cele mai multe au fost din Marea Britanie, Ucraina și SUA.
8.45: Care sunt cele mai cumpărate cărți în engleză de Black Friday? Iată ce arată datele librăriei online books-express.ro care a început campania pe 11 noiembrie: Aristotle and Dante Dive Into the Waters of the World, Winter Wonderland Sound Book, The Intelligent Investor Rev Ed.: The Definitive Book on Value Investing, The Science of Spice: Understand Flavour Connections and Revolutionize your Cooking și WILL (biografia lui Will Smith).
8.26: În cea mai mare zi de reduceri din lume, Singles Day din China, 11 noiembrie, vânzările Alibaba au atins 84 miliarde dolari, dar creșterea de la an la an a fost cea mai mică, de numai 9%, din cauza unui climat cu totul special.
8.13: Pe eMAG s-a vândut în valoare de 180 milioane lei în primele 45 de minute și maximul de vizitatori simultan a fost de 423.000.
7.45: EvoMAG a anunțat că a început a treia etapă a campaniei sale de Black Friday, etapă care va ține până duminică. EvoMAG spune că 90% dintre produsele comandate în primele două etape ale campaniei de Black Friday 2021 au fost livrate.
7.27: Una dintre întrebările care apar an de an este ”Când începe Black Friday la eMAG? Ei bine, compania a început la 7.25 în aplicație și la 7.27 pe website, cu 10 minute mai repede decât anul trecut. O altă întrebare anul acesta, întrebare ce reiese și din comentariile cititorilor HotNews, este dacă și eMAG va fi amendată, după ce alte 11 companii au fost sancționate joi de ANPC care a constituit anul acesta în premieră un ”comandament special” pentru această zi.
7.15; A fost interes mare online pentru Black Friday în aceste zile și asta s-a văzut pe Google. Luni, cel mai căutat cuvânt al zilei a fost „eMAG Black Friday”, iar pe 7 a fost sintagma ”Altex Black Friday”. Marți cel mai căutat cuvânt al zilei a fost ”Vivre”, iar miercuri peste 100.000 de căutări a avut magazinul online Fashion Days. Joi peste 500.000 de oameni au căutat după eMAG, peste 200.000 după Altex și peste 50.000 ”Elefant”. În primele ore ale zile cel mai căutat cuvânt pe Google în țară a fost ”PC Garage”
7.13: La fel ca în alți ani, multe companii au început în octombrie: Flanco pe data de 22, Altex pe data de 28 și EvoMag pe data de 29 octombrie. Fashion Days a început pe 10 noiembrie.
Citește și: Ce se întâmplă în creierul oamenilor de Black Friday și cum sunt păcăliți de comercianți
Citește și: Black Friday – O istorie de la 1869 până la ”debarcarea” în Europa
Ce reduceri au promis principalii retaileri
eMAG Black Friday 2021
eMAG promite că de Black Friday reducerea medie va fi de 35% și vor fi mari diferențe în funcție de categoria de produse și de noutatea lor. Toate comenzile vor fi livrate până la 26 noiembrie. În 2020 de Black Friday pe platforma eMAG s-au vândut produse în valoare de 585 milioane lei, iar pentru anul în curs estimarea este de 615 milioane lei.
Compania promite că în ofertă vor fi 4,5 milioane de produse, dintre care 130.000 de smartphone-uri, 75.000 de televizoare, 30.000 de laptop-uri și 35.000 de frigidere și mașini de spălat. La fel ca în ultimii ani, cele mai interesante oferte se vor fi epuizat în primele 50-100 de secunde.
Flanco Black Friday 2021
Flanco a demarat pe 22 octombrie campania de Black Friday și o va încheia pe 30 noiembrie. Vânzările Flanco de anul trecut au fost de 55 milioane euro de BF. Black Friday se desfășoară în toate cele 158 de magazine ale sale din țară, precum și online. Retailerul promitea ”reduceri de până la 80% la peste un milion de produse”.
Flanco promite smartwatch-uri de la 149 lei, aspiratoare robot de la 549 lei, smartphone-uri de la 249 lei, cuptoare cu microunde de la 199 lei și espressoare automate de la 999 lei.
Compania se numără printre cele amendate joi de ANPC.
EvoMAG Black Friday 2021
EvoMAG organizează de ani de zile Black Friday în mai multe ”episoade”, iar anul acesta primul episod a început în 29 octombrie, al doilea pe 5 noiembrie și al treilea demarează pe 12 noiembrie, iar campania de BF va ține până pe 28 noiembrie. În cele trei perioade primează diverse categorii de produse și compania spune că organizarea în etape este mai potrivită decât într-o singură zi.
EvoMAG estimează că Black Friday va genera vânzări mai mari cu 15% față de anul trecut. Compania promite reduceri de până la 50% la telefoane, la 40% la televizoare și 30% la laptop-uri.
Altex Black Friday 2021
Altex a început Black Friday pe 28 octombrie și va încheia pe 24 noiembrie campania de reduceri. Altex promitea reduceri maxime de 60% la unele produse și spunea că media reducerilor va fi undeva pe la 40%. Altex promitea mai multe reînnoiri de stocuri pe parcursul campaniei în cele 125 de magazine și pe online.
Marți, Altex a fost amendată cu 50.000 de lei și a primit propunere de suspendare a activității de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru că oferea la vânzare produse cu reduceri înșelătoare de Black Friday.
elefant.ro Black Friday 2021
elefant.ro ține Black Friday între 12 și 14 noiembrie. Compania spune că site-ul este pregătit să reziste la 50.000 de vizite simultan și că așteptările sunt ca 100.000 de oameni să cumpere în cele 4 zile.
Compania spune că peste 650.000 de cărți în română și engleză vor avea reduceri de până la 80% și 100.000 de cărți pentru copii vor beneficia de discounturi de până la 70%.
Compania se numără printre cele amendate joi de ANPC.
Fashion Days Black Friday 2021
Compania a început campania miercuri dimineață și o va încheia pe 14 noiembrie. Este cel mai mare Black Friday pe care compania îl face și estimează cu 27% mai multe comenzi decât anul trecut și a calculat că 160.000 de oameni vor cumpăra în cele patru zile. Reducerile promise sunt de maxim 70%, mediile sunt undeva pe la 25-35%.
În prima oră a campaniei au fost făcute 25.000 de comenzi și cele mai căutate tipuri de produse au fost gecile, jachetele și vestele pentru femei, pantofii sport, ghetele pentru bărbați și gențile pentru femei.
PC Garage Black Friday 2021
PC Garage, unul dintre cele mai mari magazine online de produse IT și electronice din România, va ține Black Friday de Gaming pe data de 12 noiembrie, lucru deloc neobișnuit dacă ne gândim că face parte din același grup cu eMAG.
În cadrul campaniei magazinul promite reduceri la 15.000 de componente, la 5.000 de laptop-uri de gaming, la 1.000 de sisteme de gaming gata instalate, la 10.000 de periferice și la 2.000 de scaune și birouri de gaming.
Compania se numără printre cele amendate joi de ANPC.