Sari direct la conținut

Ce angajamente propune Glovo pentru a primi undă verde de la Consiliul Concurenței în achiziția Foodpanda și a magazinelor 'dark store'

HotNews.ro
Glovo, Foto: Glovo
Glovo, Foto: Glovo

Tranzacția prin care Glovo vrea să cumpere Foodpanda și magazinele de tip ‘dark store’ Delivery Hero ridică îngrijorări concurențiale, a anunțat marți Consiliul Concurenței. Autoritatea a supus dezbaterii publice mai multe angajamente asumate de Glovo pentru a primi undă verde tranzacției, unul dintre acestea fiind să nu includă nicio obligație de exclusivitate în relația sa contractuală cu restaurantele.

  • „Analizând aceasta operațiune, au rezultat unele îngrijorări legate de puterea de piață pe care o va dobândi Glovo în urma tranzacției, având în vedere activitatea sa de platformă online de livrare a mâncării și efectul pe care aceasta ar putea-o avea asupra accesului la clienți de către concurenții săi.
  • Astfel, angajamentele propuse pentru a elimina îngrijorările autorității de concurență prevăd ca Glovo să nu includă nicio obligație de exclusivitate în relația sa contractuală cu restaurantele.”, a anunțat marți Consiliul Concurenței.

Cele 4 angajamente propuse de Glovo pentru a fi lăsată să cumpere Foodpanda

Autoritatea a publicat în dezbatere publică angajamentele propuse de Glovo, care sunt următoarele:

  • 1. Glovo nu va impune restaurantelor o obligație de exclusivitate;
  • 2. Glovo nu va condiţiona contractual nivelul comisioanelor plătite de restaurante (actuale sau viitoare) de respectarea unei Obligații de Exclusivitate;
  • 3. Glovo nu va penaliza restaurantele pentru aderarea la o altă platformă de comenzi online și livrare de mâncare;
  • 4. Glovo nu va reînnoi prevederile contractuale prin care Foodpanda impune o Obligaţie de Exclusivitate restaurantelor.

Consiliul Concurenței spune că poate să modifice conținutul sau durata angajamentelor sau să acorde o exceptare în ceea ce priveşte aplicarea angajamentelor în cazul unei modificări relevante în structura sau reglementarea pieței.

Glovo poate solicita Consiliului Concurenței acordarea unei exceptări de la aplicarea totală sau parţială a angajamentelor în cazul unei modificări relevante în structura sau reglementarea pieței. O modificare relevantă ar surveni, spre exemplu, în cazul în care concurenţii Glovo ar impune obligații de exclusivitate pe care Glovo se angajează să nu le impună restaurantelor.

Glovo este o companie având ca obiect principal de activitate dezvoltarea și administrarea serviciului online de livrare de mâncare de la restaurante către consumatori, prin intermediul unei aplicații cu același nume.

Foodpanda și Delivery Hero fac parte dintr-un grup de companii deținute de către Delivery Hero SE, Germania.

Foodpanda furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante și alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.) prin intermediul serviciului online Foodpanda.

Delivery Hero își desfășoară activitatea prin intermediul magazinelor de tip „dark store” – Pandamart, care reprezintă spaţii de depozitare în proximitate destinate exclusiv vânzării online a produselor de tip multicategorie, prin intermediul platformei Foodpanda.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro