Sari direct la conținut

AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro: Finantatorii internationali au inceput evaluarea proiectului Nabucco. Trei banci din top 10 se bat pe clientii nemultumiti ai Volksbank. Nu e exclus sa asistam la “rotiri” ale portofoliilor de credite intre banci

HotNews.ro

Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Salariul mediu net a scazut cu 4,7% pana la 1355 lei in iulie 2010. Veniturile salariale ale bugetarilor s-au redus in medie cu pana la 23%

Salariul mediu net a scazut in iulie cu 4,7% fata de luna anterioara, ajungand la 1.355 de lei. Ca urmare a aplicarii prevederilor legale de reducere cu 25% a drepturilor salariale cuvenite personalului din sectorul bugetar, salariul mediu net a scazut in toate activitatile din acest sector. Cu toate acestea, cea mai mare scadere a salariului mediu net s-a inregistrat in invatamant, mai precis cu 22,6%. In sanatate si asistenta sociala, scaderea este de 19,8%, iar in administratie publica – de 14,4%. Datele Institutului National de Statistica arata ca majorari ale castigului salarial mediu net s-au inregistrat doar in sectorul economic, ca urmare a acordarii de premii ocazionale, a platii concediilor de odihna din fondul de salarii, dar si a realizarilor de productii ori incasarilor mai mari. Astfel, cea mai mare crestere s-a inregistrat in luna iulie in industria metalurgica – unde salariul mediu net a fost majorat cu 11,4%.

Trei banci din top 10 se bat pe clientii nemultumiti ai Volksbank. Nu e exclus sa asistam la “rotiri” ale portofoliilor de credite intre banci

Trei banci din top 10 se bat pe clientii nemultumiti ai Volksbank. Mai exact, institutiile financiare au ofertat grupul clientilor nemultumiti pentru a le refinanta creditele. Ofertele au venit telefonic, in zilele urmatoare urmand sa aiba loc discutii si negocieri cu fiecare banca in parte, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate afacerii. Deocamdata nimeni nu confirma ca este vorba de o strategie generala a bancilor de a-si schimba intre ele portofoliile, ci mai degraba de un proces ce tine de concurenta bancara. “Sentimentul meu este ca bancile au inceput sa se devoreze intre ele, fiecare incercand sa isi adjudece portofoliile sanatoase de clienti ai celeilalte. In cazul Volksbank, discutam de peste 1.500 de clienti cu bonitate buna, majoritatea cu studii superioare, care nu au inregistrat restante”, au declarat sursele citate. La finalul saptamanii trecute, peste 70 de clienti ai Volksbank au solicitat un punct de vedere oficial al Bancii Nationale a Romaniei referitor la trei acuzatii pe care acestia le aduc bancii. Este vorba despre modul de calcul al dobanzii, de modul in care institutia financiara a definit dobanda si de raportarile eronate la Biroul de Credit si Centrala Riscurilor Bancare.

Finantatorii internationali au inceput evaluarea proiectului Nabucco

Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, Banca Europeana de Investitii si divizia financiara a Bancii Mondiale au demarat procesul de evaluare a proiectului Nabucco. In acest sens, cele trei institutii financiare internationale au semnat, impreuna cu actionarii Nabucco, o scrisoare de mandat. Evaluarea este o etapa necesara in obtinerea unui potential pachet de finantare de pana la 4 miliarde de euro. „Potentialul pachet de finantare va fi alcatuit din pana la 2 miliarde de euro de la Banca Europeana de Investitii, pana la 1,2 miliarde de euro de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si pana la 800 de milioane euro de la divizia financiara a Bancii Mondiale”, se arata intr-un comunicat al Nabucco. Angajamentele din partea potentialilor creditori sunt preconizate pentru 2011. Nabucco este noua punte de gaz intre Asia si Europa, care va conecta, in mod direct, regiunile cele mai bogate in gaze naturale, regiunea Caspica si Orientul Mijlociu, cu pietele de consum din Europa. Gazoductul va face legatura intre granita estica a Turciei si Austria, trecand prin Bulgaria, Romania si Ungaria.

Daily Telegraph desfiinteaza Dacia Duster: La ce e buna aceasta masina, care pare veche de 20 de ani?

Publicatia britanica Daily Telegraph a testat Dacia Duster, cu doi ani inainte ca aceasta sa ajunga in Marea Britanie. Intr-un articol in care desfiinteaza autoturismul, jurnalistul Andrew English se intreaba: „La ce este buna aceasta masina?” Materialul prezinta Dusterul ca o masina invechita, cu un aspect, atat exterior cat si interior, care te duce cu gandul la anii ’70-’80, care nu ofera nimic in plus fata de dotarile de baza si nu trezeste nicio emotie. „La exterior, Dusterul este evident invechita, cu geamuri mici, o caroserie cu aspect costeliv si o masca de puternica inspiratie americana”, scrie jurnalistul britanic, adaugand ca „si culoarea este retro”. La toate acestea se adauga partile de plastic ce au un design dur, iar inserturile maro sunt „spectaculos de banale”. Exista insa si cateva parti bune ale masinii, in opinia jurnalistului de la Daily Telegraph: scaunele sunt confortabile, iar masina este spatioasa. Materialul extrem de critic este incheiat cu urmatoarea fraza: Sa conduci Dusterul „este mai placut decat te-ai astepta, avand in vedere originile sale”.​

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro