O campanie Avon-CJI indeamna la cresterea respectului pentru femei
In Romania, in fiecare minut doua femei sunt victime ale violentei domestice. Pentru educarea publicului si sustinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen, Avon Romania, cu sprijinul Centrului pentru Jurnalism Independent, a lansat „Campania Respectului pentru Femei”.
Cu ocazia lansarii campaniei a avut loc o dezbatere pe aceasta tema, la care au participat Raluca Kisescu – director marketing AVON Romania, Ioana Avadani – director executiv Centrul pentru Jurnalism Independent, Aurora Liiceanu – psiholog, Lidia Stoichici – director de dezvoltare, Touched Romania, Mihaela Mostavi – presedinte, Agentia Nationala pentru Protectia Familiei si Ramona Cirlig – asistent de program, Fondul ONU pentru Populatie.
Comunicatul semnaleaza faptul ca, potrivit datelor Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei, numarul femeilor care au depus plangere in primele trei trimeste ale anul 2008 a crescut cu 25 de procente fata de anul trecut, ajungand la 8484. Cele mai multe femei prefera, insa, sa nu depuna plangere la politie impotriva agresorilor.
“Campania Respectului pentru Femei este foarte necesara intr-o societate unde mitul bataii rupte din rai este inca foarte de actualitate”, potrivit Ralucai Kisescu, director marketing AVON Romania, citata in comunicat. Faptul ca femeile considera violenta drept una dintre problemele obisnuite intr-o familie constituie principalul motiv pentru care continua sa ramana in compania agresorului, a afirmat Kisescu.
„De aceea, pe termen lung, aceasta campanie isi propune sa educe tinerele femei ca violenta domestica este inacceptabila, fiind o incalcare a drepturilor omului”, a aratat ea.
Bratara respectului
Campania este insotita de o initiativa Avon prin care a fost lansat si in Romania „primul produs global destinat strangerii de fonduri, Bratara Respectului, urmand ca tot profitul obtinut din vanzarea acesteia sa fie folosit in prevenirea si combaterea violentei impotriva femeilor”, arata comunicatul. Acesta precizeaza ca pana acum au fost vandute peste 3500 de bratari, in valoare de circa 6.000 de euro.
Ioana Avadani, directorul executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, a semnalat, la randul sau, ca „legislatia romaneasca actuala ofera putine mijloace de protectie pentru femeile care se confrunta cu aceasta problema”.
„In prezent masurile de siguranta prevazute de lege, nu sunt de natura sa inlature pericolul imediat in care se afla victimele violentei in familie, majoritatea acestora fiind nevoite sa locuiasca cu agresorul chiar si in timpul procesului”, a spus Avadani.
In acest sens, Campania Respectului pentru Femei isi propune ca obiectiv principal schimbarea legii, prin introducerea unor masuri de protectie a victimelor fata de agresori, cum ar fi ordinul de restrictie.
Prin intermediul Fundatiei Touched Romania, in cadrul campaniei vor fi instruiti 35 de asistenti din cele 7 centre maternale existente in Bucuresti. Acestia vor invata cum sa comunice si sa ofere sprijin victimelor violentei care ajung in aceste centre, pentru a trece mai usor peste acesta problema si pentru a se reintegra in societate.
De asemenea, pentru femeile care nu pot depune plangere din cauza faptului ca nu pot suporta costul certificatelor medico-legale, Avon va sponsoriza, in 2009, eliberarea a 500 de certificate pentru femeile abuzate care se adreseaza Centrului Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor Violentei in Familie.