Drum expres nou de la București la Târgoviște: CNAIR a desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea Studiului de Fezabilitate
Compania SC TPF INGINERIE SRL va reealiza pentru 11,5 milioane de lei studiile de prefezabilitate și de fezabilitate a noului drum expres Târgoviște – București, o șosea de mare viteză care va fi proiectată de la zero prin afara localităților și care va face legătura între cele două orașe în plus față de actualul drum național. Proiectului drumului expres fusese promovat de fostul ministru Cătălin Drulă, după ce a fost anulată licitația de a extinde actualul drum național. „Aceasta este soluția modernă pentru anul 2021, nu dublarea la 4 benzi a drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități”, spunea Drulă.
„Joi, 21.10.2021, a fost desemnat câstigătorul contactului ”Elaborare studiu de Prefezabilitate și studiu de fezabilitate pentru Drum expres București Târgoviște”. Ofertantul desemnat câstigător este SC TPF INGINERIE SRL”, a anunțat CNAIR.
Valoarea estimată a contractului este de 11.515.926,40 Lei fără TVA, iar durata contractului este de 2 luni pentru elaborarea Studiului de Prefezabilitate și 18 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate.
„Este vorba de un drum nou, care nu va trece prin localități, cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, cu noduri denivelate, apropiat de profilul unei autostrăzi. Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord (în prezent, aproape de finalizarea licitației)”, spunea fostul ministru Drulă în primăvară, după demararea procedurilor pentru noul drum expres.
Foto: Harta traseului orientativ pentru viitorul Drum expres București – Târgoviște (Click pentru mărire)
–
La începutul anului CNAIR a reziliat contractul (încă neînceput) pentru lărgirea la patru benzi a 44 de km din DN71 de la Bâldana (intersecția cu DN7) și Târgoviște, iar ministrul Transporturilor a ieșit atunci într-o conferință de presă și a detaliat de ce proiectul nu va fi continuat în același mod.
„Am susținut dintotdeauna că nu mai putem avea în România soluții de anii ’50-’60 în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile naționale aglomerate, soluția nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici și mai rapid făcând drumuri expres în afara localităților. Mă refer mai ales la zona de șes”, a spus Drulă.
„Soluția este un drum expres, patru benzi de circulație, separator de sens, fără intersecții la nivel, cu noduri”, a mai spus ministrul.
„[Lărgirea la patru benzi] este un chin și pentru locuitorii din aceste zone, și pentru șoferii care merg pe aceste drumuri. Uitați-vă la drumuri care sunt la patru benzi, spre Giurgiu de exemplu, unde sunt treceri de pietoni, unde sunt giratorii, sunt limite de viteză. Și satele respective sunt rupte în două, nu se mai poate traversa. În momentul în care dublezi dai în alte infrastructuri, ai probleme și de exproprieri, și de intrat peste oameni, și de refăcut accesuri în curți și sunt lucrări dificile care trenează și duc la nerealizarea acestor proiecte”, a mai detaliat Drulă.