Sari direct la conținut

VIDEO Imagini din dronă: Cum arată acum lucrările la primul tronson al autostrăzii Sibiu – Pitești și lărgirea la 4 benzi a DN7 după ieșirea din Valea Oltului

HotNews.ro
Lucrari pe oprima sectiune din Autostrada A1 Sibiu - Pitesti, Foto: Captura YouTube
Lucrari pe oprima sectiune din Autostrada A1 Sibiu - Pitesti, Foto: Captura YouTube

„Unul dintre cele mai impresionante proiecte în construcție din România”, așa caracteriza fostul ministrul Transporturilor Cătălin Drulă lucrările la Secțiunea 1 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, în special viaductul de la Tălmăcel. Noi imagini surprinse cu drona ilustrează avansul lucrărilor care au ajuns cu stadiul fizic la aproape jumătate, iar pe unele porțiuni au și fost așternute primele straturi de asfalt.

În paralel cu lucrările la autostradă, se desfășoară și un alt proiect: extinderea la patru benzi a unei secțiuni de 3 km din drumul național DN7 exact la ieșirea din Valea Oltului.

Stadiul lucrărilor pe lotul 1 al A1 Pitești-Sibiu este de aproape 50%, și sunt șanse bune ca acestea să se finalizeze în avans, în 2022, cel puțin așa spunea în vară fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Cea mai amplă lucrare de pe tronsonul dintre Sibiu și Boița al A1 Pitești-Sibiu este viaductul Tălmăcel. Cu o lungime de 650 de metri și cu o înălțime a picioarelor de până la 30 de metri, acest pod casetat și executat în consolă, cu 8 deschideri, este construit după cele mai noi standarde în domeniu, spunea Drulă.

VIDEO – Lucrările pe A1 Sibiu – Boița

Viaductul Tălmăcel poate fi văzut în video-ul de mai jos începând de la minutul 13.20

Lărgirea la 4 benzi a DN& între Boița și Tălmaciu

În paralel cu lucrările la Secțiunea 1 din A1 Sibiu – Piteștise mai lucrează și la lărgirea și la lărgirea DN7 la 4 benzi de circulație pe circa 2,9 km între Boița și Tălmaciu. Lucrările au reînceput în urmă cu un an și sunt executate de Geiger Transilvania pentru circa 22 milioane de lei. Conform CNAIR pe site CESTRIN, stadiul lucrărilor acum e de circa 40%

Ce înseamnă, mai exact, execuția în consolă a podului de la Tălmăcel?

În urmă cu puțin timp, CNAIR publica un video cu doi dintre inginerii de pe șantier care explicau modul special de lucru pentru realizarea viaductului Tălmăcel, cea mai spectaculoasă lucrare de pe traseu.

„Folosim un sistem de cărucioare și se va betona tot podul din secțiuni de 4 sau 5 metri, înaintându-se simetric de pe fiecare cap de pilon (…) Vor fi, de fapt, două cărucioare (fiecare va betona o parte a podului pentru a nu risca un debalans) și după fiecare betonare trosoanele în sine vor fi tensionate ca să țină tot podul la un loc. Ritmul de betonare în această tehnologie este în general de un tronson turnat la fiecare 7 zile.(…) Există 27 de structuri pe acest tronson de autostradă definite ca poduri (adică o deschidere mai mare de 5 metri) și încă 24 de structuri mai mici fabricate pentru trecerea animalelor și permeabilitatea în transversala autostrăzii (așa numitele ecoducte)”, a explicat inginerul Bogdan Alexandru, parte din proiect.

Lucrările contractate în 2019 cu firma Porr pentru circa 127 de milioane de euro au început efectiv în aprilie 2020 (ordinul de începere a venit în 30 martie), după ce a trecut perioada de proiectare. Termenul de execuție este de 3 ani.

FOTO – Simulare 3D cu viaductul Tălmăcel:

A1 Sibiu – Boița – 13,17 km

Constructor: Porr Construct

Valoare: 613 mil lei (cca 127 mil euro)

Contract semnat: aprilie 2019 (12 luni proiectare + 36 luni execuție)

Începere lucrări: aprilie 2020 (ordin de începere pe 30 martie 2020)

Termen finalizare: martie 2023

Săpătură: >1.800.000 m³,

Mixtură asfaltică: >181.000 tone,

Beton: >88.000 m³

Armătură: >12.000 tone,

Foraje: > 15.000 m,

Grinzi prefabricate: 393 bucăți,

Poduri și pasaje: 27 bucăți,

Podețe: 27 bucăți,

Un viaduct cu 10 deschideri: 414,70 m lungime,

Un viaduct cu 8 deschideri: 651,40 m lungime,

Două spații de servicii,

Un centru de întreținere și coordonare,

Două noduri rutiere.

Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești

CITEȘTE ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro