Bonduelle desemnat Superbrand în România, pentru a 7-a oară consecutiv
Bonduelle, brandul care consideră că o dietă bazată pe alimente vegetale reprezintă soluția pentru a hrăni mai eficient și durabil generațiile prezente și pe cele viitoare, a fost selectat și recunoscut, încă o dată, ca Superbrand în România. Este pentru a 7-a oară consecutiv când Bonduelle este validat ca Superbrand pentru categoria de Conserve și Legume Congelate, deținând un nivel ridicat de awareness în rândul consumatorilor români. Acest premiu reflectă opinia a 1.500 de consumatori români chestionați de Ipsos România, în perioada februarie – aprilie 2021.
Piața legumelor în conservă este relativ matură și cu un trend crescător, în țara noastră. Principalele segmente din categoria legumelor în conservă rămân produsele din roșii, murăturile și legumele gătite în prealabil. În prezent, Bonduelle este lider de piață pentru legumele în conservă (după Private Label), dar și lider în sortimentele de mazăre și porumb. Sectorul legumelor congelate este în continuă creștere de asemenea și creează în acest fel un mediu de afaceri foarte competitiv. Principalele segmente sunt mazărea, fasolea verde și galbenă, spanacul și amestecurile.
Covid a crescut consumul legumelor congelate
Piața legumelor în conservă are o valoare estimată în România de 217.000.000 euro / an, cu o rată de creștere de 3.4% în perioada august 2020 – iulie 2021 vs perioada similară a anului anterior, conform datelor de Retail Audit care ne-au fost furnizate de compania Nielsen, declară Monica Rosu, Commercial Director RO BG MD & Marketing Director South-East Europe. În prezent, Bonduelle este prezent în 31% din piață și este lider în conserve cu o cotă de valoare de 17,9%, după Private Label. Totodata, Bonduelle rămâne lider pe segmentul de mazăre, cu 32,3% raportat la valoarea vânzărilor, și pe cel de porumb, cu 37,8%, pentru perioada mai sus menționată. În ceea ce privește piața legumelor congelate, s-a înregistrat o creștere de 2.4% anual MAT, ajungând la o valoare estimată la 60.000.000 euro / an. Ambele creșteri sunt determinate deopotriva de contextul COVID -19 și de dezvoltarea comerțului modern, prin mai multe spații dedicate categoriei, precum și schimbări la nivel de sortimente. Acestea vor fi impulsionate, în mare parte, de schimbarea obiceiurilor de consum și orientarea consumatorilor către o alimentație pe bază de produse vegetale. Produsele ușor de preparat și de consumat tip ready meal, cu un aport nutrițional semnificativ vor crește, de asemenea.
Românii cumpără în funcție de preț, cantitate și promoții
Decizia de cumpărare la raft este influențată de mulți factori, însă prețul, cantitatea și promoțiile au fost până în prezent cel mai des luate în considerare de către consumatorii români. În ultimul an, brandul și încrederea în brand cresc în importanță în alegerea consumatorilor, declară Roxana Nanescu, Head of Marketing & Communications South East Europe. Criza sanitară ne amintește constant că traversăm o perioadă de tranziție ce obligă companiile să-și intensifice eforturile pentru a realiza o transformare de succes. Avand aceasta provocare continuă de a proteja mediul, în timp ce oferim soluții de hrană, în mod sustenabil, noua misiunea a brandului este reformulată în contextul actual. “Plant-based food” înseamnă o dietă pe bază de alimente vegetale si nu este neapărat sinonim cu o dietă vegetariană. Ideea este de a reduce, dar fără a elimina complet consumul de carne, în favoarea unei game largi de alimente pe bază de alimente vegetale.
În linie cu noua misiune, Bonduelle vine în întâmpinarea consumatorului cu game noi de produse, cu inovații și diversitate în categorie, si cu doua platforme de comunicare în mediul online: Food is Love Youtube, o platforma de continut de rețete video, pornind de la o varietate de contexte, ce amplifică astfel importanța gătitului împreună si platforma de conținut #Legumis, o altă modalitate prin care sprijinim consumatorii care doresc să-și schimbe obiceiurile alimentare să facă tranziția către mai multe alimente vegetale. În fiecare săptămână consumatorii pot descoperi pe Facebook si Instagram articole si rețete originale, ca sursă de inspirație pentru mai multe legume în farfurie.
Produsele ușor și rapid de preparat, la mare cerere
Începând cu 2021, brandul vine cu inovații, atât în categoria de legume în conservă, cât și pe piața legumelor congelate. După ce în prima jumătate a anului Bonduelle s-a extins pe piața din România cu trei noi tipuri de amestecuri de legume pentru pregătirea supelor cremă, continuă să inoveze și să lanseze game noi, obiectivul principal fiind diferențierea și adaptarea mixului de produse la tendințele pieței. Chiar dacă specificul pieței din Romania și obiceiurile actuale de consum sunt orientate în general către produse tradiționale, modificările stilului de viață schimbă comportamentul consumatorilor și îi determină să se orienteze către produse ușor și rapid de preparat.
Gama de Miniconserve Bonduelle este noutatea categoriei de conserve si are un format unic, cu două mini conserve, pentru o singură porție fiecare. Cu un ambalaj unic și fresh, gama asigură vizibilitatea produsului la raft și este special destinată consumatorilor care vor să adauge un plus de savoare și culoare preparatelor.
Pentru segmentul legumelor congelate, Bonduelle vine în întâmpinarea consumatorului cu gama Cereali, un amestec echilibrat, deja porționat, de legume și cereale gătite în prealabil, gata în 6 minute. Noile amestecuri de legume și cereale sunt o noutate pe piața din România și reprezintă promisiunea Bonduelle de a oferi produse inovatoare, de cea mai bună calitate, în linie cu misiunea brandului de a inspira tranziția către o dietă bazată pe alimente vegetale.
Suzana Gherasim, Brand Manager Romania & Moldova – Pentru conservele de legume am dezvoltat o extensie inovatoare – gama de Miniconserve Bonduelle, cu 3 superalimente: Quinoa, Năut și Fasole Neagră, plus Porumbul Dulce, deja consacrat și preferat de consumatori. Legumele sunt deja pregătite la aburi, gata de utilizare. Noul format de conservă este acum potrivit atât pentru o singură persoană, cât și pentru a adăuga ingredientul preferat oricărui fel de mancare. Un pachet conține două miniconserve (106ml), o cantitate adecvată pentru a aduce un plus de savoare oricărui preparat, dar si pentru a reduce risipa alimentară printr-o cantitate potrivită unei singure porții sau unui singur fel de mancare. În plus, oferim idei de rețete diverse, chiar pe ambalaj!
Gama Cereali este parte din planul strategic de atragere a unui nou target de consumatori în categoria de legume congelate și oferă consumatorilor două mixuri unice de legume și cereale, CEREALI CU DOVLEAC ȘI HRIȘCĂ și CEREALI CU FASOLE VERDE ȘI ORZ. Noile amestecuri de legume și cereale au un gust grozav și asigură un raport echilibrat între cereale și legume, într- un ambalaj optim pentru două persoane. Fiind bogate în fibre, oferă o masă bogată în nutrienți și sunt indicate și celor care au o dietă bazată pe alimente vegetale.
Articol recomandat de Superbrands