Din culisele streaming-ului…sportiv Echipa Adobe România, de la Super Bowl la EURO 2024
În luna februarie a acestui an, echipele Adobe România au celebrat unul dintre cele mai spectaculoase evenimente sportive de pe glob: Super Bowl LVIII, meciul final al Ligii Naționale de Fotbal American. Dar, bineînțeles, deși este probabil cea mai urmărită competiție din Statele Unite, aceasta nu are aceeași popularitate în Europa precum Campionatul European de Fotbal.
Iar cum cel mai mare eveniment sportiv al anului este în plină desfașurare și echipele Adobe România sunt pregătite să susțină companiile partenere care vor difuza EURO 2024, îmbunătățind experiența de streaming online cu soluții digitale dezvoltate intern.
Miliarde de telespectatori, în fața ecranelor, în următoarea lună. Cum ții pasul?
Astfel, a 17-a ediție a Campionatului European de Fotbal a început pe 14 iunie, timp de o lună, are loc în Germania și promite să doboare noi recorduri de audiență. Conform cifrelor oficiale, în 2020, competiția a fost urmărită de 5,2 miliarde de telespectatori, dintre care finala a înregistrat 328 milioane de vizionări.
Fiind un eveniment de anvergură globală, acesta atrage atenția nu doar a miliardelor de fani ai fotbalului, ci și a companiilor de streaming interesate să înțeleagă mai bine comportamentul utilizatorilor lor online.
Pentru a ajuta aceste companii să înțeleagă mai bine modul în care utilizatorii interacționează cu conținutul media, fie el video sau audio, Adobe oferă produsul Adobe Analytics for Streaming Media.
Bazele produsului de Streaming Media au fost puse în întregime în București acum mai bine de 10 ani, reprezentând primul produs Analytics dezvoltat de la zero în campusul din România.
Acest produs este utilizat în principal pentru evenimente sportive și a evoluat rapid pentru a ține pasul cu milioanele de utilizatori care au renunțat la televiziunea clasică în favoarea abonamentelor de streaming online.
Ca în cazul tuturor evenimentelor de amploare mondială, pregătirile pentru scalarea acestui produs încep cu câteva luni înainte de difuzarea evenimentului.
Primul pas este comunicarea cu clienții produsului de Streaming Media pentru a înțelege așteptările lor privind numărul de utilizatori care vor urmări conținutul, iar discuțiile recurente înainte de eveniment sunt importante pentru a verifica că detaliile sunt bine puse la punct și pentru a defini cât mai exact necesarul de infrastructură.
Următorul pas constă în stabilirea unui plan de provizionare și inițierea discuțiilor cu furnizorii necesari. Odată ce aceste puncte sunt clarificate, rămân doar două etape: implementarea setup-ului și… urmărirea meciurilor cu sufletul la gură.
Dacă ne gândim la rolul inginerilor Adobe în pregătirea acestor evenimente, trebuie să ținem cont că fiecare parcurge drumul descris mai sus. Rolul este complex și orientat mereu către client, transpunând nevoile acestuia în soluții tehnologice eficiente pentru a asigura o experiență digitală de înaltă calitate.
Putem spune că și cultura Adobe România contribuie semnificativ la succesul acestor evenimente. Sediul din București este recunoscut pentru „Engineering Excellence„, adică abilitatea de a atinge standarde înalte în produsele dezvoltate și menținerea unei calități ridicate a proceselor.
Iar această excelență tehnologică stă la baza depășirii provocărilor pregătirii evenimentelor: menținerea stabilității și disponibilității serviciilor 24/7, testarea infrastructurii la scară largă pentru a susține milioane de utilizatori și intervenția promptă în caz de apariție a bug-urilor.
Pentru o lună întreagă, echipele implicate în pregătirea acestor evenimente au monitorizat și vizionat meciurile, atât online cât și prin intermediul tool-urilor de monitorizare Adobe.
Articol susținut de Adobe România