Sari direct la conținut

Au început lucrările la autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea de 30 de kilometri de la Pitești la Curtea de Argeș. VIDEO Cum va arăta autostrada la final

HotNews.ro
Lucrări demarate la A1 Pitești - Curtea de Argeș, Foto: CNAIR
Lucrări demarate la A1 Pitești - Curtea de Argeș, Foto: CNAIR

Lucrările la autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 5 de la capătul dinspre Pitești au început oficial de miercuri. Constructorul italian și-a mobilizat deja utilajele în teren și a demarat lucrările incipiente pentru tronsonul de circa 30 de kilometri până la Curtea de Argeș.

„Mobilizarea este una excelentă încă din prima zi: un utilaj de foraj, 9 buldozere, 2 încărcătoare, 3 autogredere, 4 cilindri compactori, 20 excavatoare, 19 basculante și 211 muncitori sunt chiar acum pe șantier”, a anunțat miercuri deputatul USR-PLUS de Argeș, Ionuț Moșteanu.

Acesta mai spune că vor fi mobilizați peste 1.000 de muncitori și peste 600 de utilaje.

Proiectul este unul amplu, care valorează 1,7 miliarde de lei și, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă, cuprinde:

– 13 poduri;

– 3 pasaje;

– un viaduct;

– 3 noduri rutiere la Curtea de Argeș, Băiculești și Bascov;

– 2 spații de servicii, câte unul pe fiecare sens, care vor fi amenajare modern;

– 2 parcări de scurtă durată, de-o parte și de alta a drumului;

– 2 centre de coordonare și întreținere, la Bascov și la Curtea de Argeș.

Contractul cu Astaldi pentru cei 30,35 km din A1 Pitești Curtea de Argeș a fost semnat în mai 2020, după aproape trei ani de licitații și contestații și, pentru circa 356 milioane de euro, presupune 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție.

Din ce se poate observa în randarea 3D a proiectului, realizată odată cu proiectul tehnic, autostrada care trece prin lunca râului Argeș și zona de protecție, precum și pe lângă lacurile de acumulare de pe traseu, iar corpul autostrăzii este ridicat pe toată lungimea sa. Practic, niciun drum nu supratraversează autostrada, ci trece pe sub ea.

Video-ul începe din zona Curtea de Argeș și continuă de-a lungul traseului până la Pitești și viitorul nod Bascov.

A1 Sibiu – Pitești – Lotul 5: Pitești – Curtea de Argeș – 30,35 km

Secțiunea 5 are circa 30,35 km, începe de unde se termină actuala A1 la Pitești (Bascov) și ajunge până la Curtea de Argeș. Constructorul Astaldi a fost contractat în mai 2020 pe circa 356 milioane de euro, iar prima etapă a fost proiectarea.

Valoarea contractului este de 1.710.277.069,34 lei fără TVA, iar durata de realizare este de 60 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare și 48 de luni pentru execuția lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de ASTALDI SpA este de 120 de luni (10 ani.)

CITEȘTE ȘI:

„Traseul acestei secțiuni începe în zona localității Curtea de Argeș si continuă paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Municipiului Pitești. Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lățime”, amintește CNAIR.

Valoarea mai ridicată a proiectului vine și din faptul că cel puțin pe o treime din lungimea totală a traseului vor fi executate numeroase lucrări de artă: 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 Noduri rutiere, 1 Spațiu de Servicii, 1 Centru de Întreținere și Coordonare, 1 Parcare de Scurtă Durată. În plus, în zona Curtea de Argeș va fi realizat și un drum de legătură cu orașul de circa 2 kilometri lungime.

Licitația pentru Secțiunea 5 din A1 Pitești – Sibiu a fost lansată în iulie 2017, iar ofertele au fost depuse câteva luni mai târziu. De atunci și până în 2020 rezultatul procedurii a stat agățat într-o procedură greoaie de evaluat ofertele și o serie de contestații în cascadă depuse de unii ofertanți.

Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești

CITEȘTE ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro