Sari direct la conținut

VIDEO Ferrari a dezvăluit „supermașina” F80, cea mai scumpă din istoria sa

HotNews.ro
VIDEO Ferrari a dezvăluit „supermașina” F80, cea mai scumpă din istoria sa
Modelul F80 este cea mai scumpa masina de strada din istoria Ferrari, FOTO: Captură de ecran YouTube / Ferrari

Ferrari a dezvăluit joi F80, noua sa „supermașină” ediție limitată, care încorporează caracteristici din Formula 1 și competițiile auto de anduranță. F80 este totodată cea mai scumpă mașină de stradă din istoria producătorului auto italian, cu un preț de vânzare de 3,6 milioane de euro, relatează Reuters.

Modelul hibrid cu uși de tip „fluture”, F80 face parte din strategia de lansare a mașinilor Ferrari pentru clienții bogați și prezentarea sa vine înainte ca producătorul auto italian să lanseze primul său automobil cu motor electric anul viitor.

„F80 este mașina care ridică ștacheta gamei noastre,” a declarat Enrico Galliera, directorul de marketing și vânzări al Ferrari, în timpul prezentării ce a fost organizată în Maranello, orașul în care a fost fondată compania.

„Este o mașină despre care sperăm că va face istorie în anii următori”, a subliniat directorul Ferrari.

Așa-zisele „supermașini” Ferrari sunt modele speciale de vârf pe care compania le lansează o dată la un deceniu și care încorporează caracteristici tehnologice inovatoare.

Anterioara „supermașină” produsă de Ferrari a fost LaFerrari din 2013, cu versiunea decapotabilă LaFerrari Aperta lansată în 2016. Prima „supermașină” a fost modelul GTO, lansat acum 40 de ani.

Ferrari a vândut deja toate mașinile F80 pe care le va produce

Galliera a precizat că doar 799 de unități ale modelului F80 vor fi produse, iar fiecare a fost deja alocată unui client specific, cererea totală fiind de trei ori mai mare decât producția planificată.

„Va trebui să le spunem nu unor oameni care nu se așteaptă la asta de la noi,” a adăugat el. Modelul va fi cea mai scumpă mașină de stradă oferită vreodată de Ferrari.

F80 un motor hibrid de șase cilindri și trei litri, de până la 1.200 de cai putere, plăcuțe de frână pentru curse, suspensie activă de ultimă generație și piese metalice ultra-ușoare tipărite 3D.

Prezentatorii de la Top Gear, care au avut acces în exclusivitate la autoturism, i-au făcut deja o largă prezentare:

Cele două scaune nu sunt aliniate, scaunul șoferului fiind ușor înaintea celui al pasagerului.

Deși nou, motorul F80 este bazat pe aceeași arhitectură pe care Ferrari o folosește în Campionatul Mondial de Anduranță – unde a câștigat ultimele două ediții ale competiției de 24 de ore de la Le Mans – și utilizează tehnologii din Formula 1.

Are o viteză maximă de 350 km pe oră.

Livrările modelului F80 vor începe în ultimul trimestru al anului viitor, producția fiind așteptată să continue până la sfârșitul anului 2027, anul aniversării a 80 de ani de la înființarea Ferrari.

INTERVIURILE HotNews.ro