De ce Orient Express n-a mai avut voie, o vreme, în Gara de Nord. „Regele trenurilor, trenul regilor” lega orientalul București de Occident
Pe 26 mai 1962, în Gara de Nord oprea pentru ultima oară, pentru multă vreme, cel mai opulent, exotic și romantic tren din lume: Orient Express. Cortina de fier nu mai permitea să fie străpunsă de legendarul tren care traversa Europa, legând vestul de est, Orientul de Occident. Lumea era împărțită între țările din lagărul socialist și lumea liberă.
Orient Express reprezenta luxul suprem al călătoriilor, cu confort demn de orice hotel de 5 stele, pentru care erau disponibile doar bilete la clasa întâi.
A străbătuti istoria Europei din secolul al XIX-lea și al XX-lea și și-a schimbat de mai multe ori ruta, în funcție de apariția statelor naționale și de izbucnirea marilor războaie, inclusiv a celui rece.
Cu imagini extraordinare din interiorul vagoanelor, restaurate în ultimii ani de arhitectul francez Maxime d’Angeac, B365.ro recompune legenda trenului care lega Bucureștiul de marile capitale ale Europei.