Mega Image va cesiona 87 de magazine și nu se va implica 10 ani în acele activități – Angajamente pentru a putea cumpăra Profi
Consiliul Concurenței a supus marți dezbaterii publice al doilea set de angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurențiale pe piața comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare, în contextul preluării Profi Rom Food.
În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că tranzacția poate conduce la consolidarea poziției puternice a Mega Image pe piața comerțului cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount și alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din anumite localități din România.
Astfel, Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun și ar putea conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor.
Principalele localități în care o parte din magazine ar fi cesionate sunt: Timișoara, Oradea, Bucuresti, Azuga, Breaza, Predeal, Bușteni, Popești Leordeni, Bragadiru, Fundeni, Pantelimon, Târgu Ocna, Năvodari, Florești, Cluj-Napoca, Adjud, Balotești, Domnești, Chiajna, Constanța și Ploiești.
De asemenea, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.
Autoritatea amintește că, în urmă cu câteva zile, a pus în dezbatere publică și angajamentele propuse de Mega Image referitoare la implemetarea unor proceduri care să cuprindă regulile pentru listarea și delistarea furnizorilor în cadrul rețelei Mega Image/Profi, indiferent dacă aceștia comercializează produse alimentare sau non-alimentare.
Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de Mega Image până la data de 4 noiembrie 2024.