Scandal în industria muzicală: Un influencer acuză Global Records că i-a dat țeapă după ce a promovat gratis melodia Deliei cu Erika Isac
Un influencer care a fost abordat de Global Record pentru a promova noua piesă a Deliei cu Erika Isac, „Ratat”, acuză casa de discuri că nu și-a respectat promisiunea.
Daian Man, un influencer din spatele contului de Instragram Înjur frumos (112.000 de umăritori), a povestit cum a fost abordat de o reprezentată a Global Records, care i-a propus să promoveze piesa „Ratat” interpretată de Delia și Erika Isac, însă fără a fi răsplătit financiar.
Casa discuri nu avea „buget” pentru această promovare, însă din discuțiile avute cu reprezenta Global Records reiese că cele două artiste sunt mari fane ale influencerului care a făcut un documentar despre înjurături, promovat prin acest cont de Instagram.
„Răsplata mea urma să fie faptul că ar fi apărut la Delia pe profil. Ar fi fost un collab post între Înjur frumos și Delia. Mai apoi, ar fi fost share-uit de Erika Isac. Spoiler alert! Nu s-a întâmplat asta. Și în continuare vă prezint sceneta în 4 acte a acestei țepe”, a povestit Man pe Instagram, unde a prezentat discuția cu angajata de la Global Records.
Înțelegerea dintre Înjur frumos și casa de discuri a fost de promovare reciprocă cu Delia în momentul în care va publica mesajul despre melodie la care a lucrat o zi, susține Daian Man. În timp ce Erika Isac va publica doar pe Story, ceea ce însemna că după o zi postare dispare.
Însă la o oră de la publicare, mesajul lui nu a apărut și pe contul Deliei, iar reprezentata global Records i-a transmis că, de fapt, echipa Deliei s-a gândit mai bine și nu mai vrea ca postarea lui Daian Man să apăra și pe pagina cântăreței, ceea ce i-ar adus o mai mare vizibilitate pentru că fosta solistă de la trupa N&D are peste 2.7 milioane de urmăritori.
După mesajul în care Daian Man a povestit întâmplarea, Corina Vilcu, Head of Marketing Global Records, i-a spus tânărului influencer că îl va răsplăti financiar pentru munca depusă și a dat vina pe o angajată pentru toată situația.
„Ne pare sincer rău pentru situația creată. Din nefericire, persoana din departamentul nostru de promo nu a verificat întâi cu artiștii dacă aceștia doresc să share-uiasca postarea ta, așa cum era normal, și ți-a făcut astfel o promisiune care nu a mai putut fi respectată. Și noi, dacă eram în locul tău, ne-am fi simțit nedreptățiți. Lucrăm de ani de zile cu sute de artișți, graficieni, editori video, regizori, și înțelegem pe deplin nu doar câtă muncă, cât și pasiune și suflet este pus în orice produs creativ. Pentru noi, relația cu ei este cea mai importantă, pentru că fără aceștia, Global Records nu ar mai există.
Ne dorim să îndreptăm această situație, și acest lucru începe prin a te plăți pentru muncă ta. Te rugăm să ne contactezi în privat cu o propunere financiară pentru postarea pe care ai făcut-o, astfel încât să putem rezolva această problema pe care am creat-o dintr-o greșeală făcută în grabă”, a scris reprezentanta companiei de discuri.
Aceasta a invocat și presiunea la care ar fi fost supusă casa de discuri pentru o promovare cât mai bună a melodiei.
„Încă o dată, ne pare rău și vrem să îndreptăm situația! Sperăm să înțelegi că nu am avut nicio secundă intenția de a ne încalcă promisiunea! Din grabă, exces de zel și dorința de a avea o campanie de promovare cât mai bună, într-un timp cât mai scurt, pentru artiștii noștri, de dată asta, cineva din echipa noastră a greșit”, a mai spus șefa de la departamentul de marketing al Global Records.
Global Records, „cea mai importantă casă de discuri independentă din Europa”
Daian Man a răspuns că nu vrea bani și nici ca persoana care l-a contactat inițial să sufere, dar le-a recomandat celor de la casa de discuri cum să reevalueze cum procedează în astfel de situații.
Global Records se prezintă pe site-ul său ca fiind „este cea mai importantă casă de discuri independentă din Europa de Est, muzica sa fiind ascultată de sute de milioane de oameni din întreaga lume, live, pe suport digital și la posturile de radio și televiziune.Produce, distribuie și promovează peste 150 de lansări anuale pentru artiști de top precum INNA, Antonia, Carla’s Dreams, The Motans, Irina Rimes, Minelli, Gran Error, SICKOTOY și mulți alții”.
Global Records a avut un profit de peste 13 milioane de lei în 2023 și un număr de 82 de angajați.
Înjur frumos susține că este „un experiment social creat pentru a studia efectul terapeutic al înjurăturilor livrate pe instagram într-o manieră care să reflecte estetica vizuală a internetului contemporan”.
Un documentar făcut de Daian Man, creatorul paginii de Instagram Înjur Frumos, în care îi intervievează, printre alții, pe DJ Gojira, Teo și sociologul Gelu Duminică, a urmărit să afle „cum ne afectează înjurăturile viața de zi cu zi, prin prisma unor studii internaționale și în baza opiniilor unor oameni celebrii din divertismentul românesc și ale unor academicieni români”.