Sari direct la conținut

AI poate crea acum o replică a personalității tale. Un interviu de doar două ore este suficient, potrivit unei cercetări a Stanford și Google DeepMind

HotNews.ro
Inteligența artificială (AI), Foto: JIRAROJ PRADITCHAROENKUL / Alamy / Alamy / Profimedia
Inteligența artificială (AI), Foto: JIRAROJ PRADITCHAROENKUL / Alamy / Alamy / Profimedia

Imaginați-vă că vă așezați într-un fotoliu și discutați timp de două ore cu un model AI. O voce prietenoasă te ghidează printr-o conversație care variază de la copilărie, de la cariera ta, până la gândurile pe care le ai cu privire la intenția de a emigra, de pildă. În scurt timp, o replică virtuală a ta îți va „fura” valorile și preferințele cu o acuratețe uimitoare.

Acest lucru este acum posibil, potrivit unui nou articol al unei echipe care include cercetători de la Stanford și Google DeepMind, care a fost publicat pe arXiv și care nu a fost încă revizuit de colegi.

Condusă de Joon Sung Park, un doctorand în informatică la Stanford, echipa a recrutat 1.000 de oameni care variau în funcție de vârstă, sex, rasă, regiune, educație și ideologie politică. Ei au fost plătiți până la 100 USD pentru participare.

Din interviurile cu aceștia, echipa a creat replici virtuale ale acelor indivizi. Ca un test al modului în care clonele și-au imitat omologii umani, participanții au făcut o serie de teste de personalitate, sondaje și jocuri de logică, de câte două ori cu fiecare, la câte două săptămâni distanță; apoi „clonele” au efectuat aceleași exerciții. Rezultatele au fost 85% similare.

„A avea o grămadă de „voi” care să ia efectiv deciziile pe care le-ai fi luat tu, acesta este, cred, viitorul”, spune Park.

Acestea sunt modele create pentru a face lucruri în locul tău, nu pentru ca tu să conversezi cu ele, scrie MIT Technology Review.

De exemplu, ar putea să introducă date, să preia informațiile pe care le-ați stocat undeva sau, într-o zi, să vă rezerve călătorii și să programeze întâlniri. Salesforce și-a anunțat proprii agenți bazați pe instrumente în septembrie, urmat de Anthropic în octombrie, iar OpenAI intenționează să lanseze unii în ianuarie, potrivit Bloomberg .

Cercetarea vine cu avertismente. Așa cum tehnologia de generare a imaginii a făcut mai ușoară crearea de deepfake, orice tehnologie de tipul celei de mai sus ridică întrebări cu privire la ușurința cu care oamenii pot construi instrumente pentru a-i personifica pe alții online, inclusiv spunând lucruri pe care persoanele reale nu intenționau să le spună sau autorizând acțiuni pe care cei „adevărați” nu le-ar fi autorizat niciodată.

INTERVIURILE HotNews.ro