Ai cumpărat de Black Friday ceva de care nu ești mulțumit? S-ar putea să mai ai o cale de ieșire. Centrul European al Consumatorilor reamintește condițiile pentru dreptul de retragere
După Black Friday, entuziasmul de a face o afacere bună, prin achizițiile realizate, poate face rapid loc îndoielilor. Dacă aveți remușcări de cumpărător, nu sunteți singurul. Din fericire, datorită dreptului de retragere reglementat de Uniunea Europeană, majoritatea achizițiilor online pot fi returnate în termen de 14 zile, reamintește Centrul European al Consumatorilor din România într-un comunicat.
„Black Friday poate fi o bună ocazie pentru oferte, dar poate duce și la achiziții impulsive inutile. Din fericire, UE prevede un drept de retragere. Acesta protejează consumatorii de tacticile de vânzare sub presiune și le oferă posibilitatea de a se răzgândi”, a explicat Irina Chirițoiu, director Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania.
Cu toate acestea, nu toate bunurile sunt acoperite de acest drept. Iată cele cinci puncte-cheie pe care trebuie să le cunoașteți:
Condiții pentru dreptul de retragere:
- Se aplică numai achizițiilor la distanță: Dreptul de retragere este valabil pentru majoritatea comenzilor online, telefonice sau poștale. Articolele cumpărate în magazin nu sunt acoperite de actul normativ. Cu toate acestea, unele magazine pot oferi returnări voluntare pentru achizițiile efectuate în magazin.
- Notificare în termen de 14 zile: Pentru a utiliza acest drept, consumatorii trebuie să informeze vânzătorul cu privire la decizia lor de retragere în termen de 14 zile de la primirea bunurilor.
- Proces simplu: Informarea vânzătorului poate fi la fel de simplă ca trimiterea unui e-mail – nu este necesară o scrisoare oficială. Consumatorii trebuie să păstreze dovada notificării lor. Rețineți că unele magazine se bazează pe un sistem de etichete de returnare prestabilite – verificați întotdeauna condițiile specifice de returnare ale magazinului.
- Returnarea în termen de 14 zile de la notificare: După notificarea vânzătorului, consumatorii au la dispoziție încă 14 zile pentru a returna articolele în stare bună.
- Se pot aplica costuri de transport pentru returnare: Consumatorii sunt de obicei responsabili pentru costurile de expediere a returului, cu excepția cazului în care vânzătorul specifică altfel. Unele magazine oferă transportul de retur gratuit pe bază de voluntariat, așa că verificați politica de retur.
Ce este exclus
Anumite articole nu sunt eligibile pentru returnare în baza acestui drept, inclusiv:
• Produse personalizate sau făcute la comandă
• Produse de sănătate sau igienă nesigilate: Odată deschise, acestea nu pot fi returnate din motive de sănătate și siguranță.
• Conținut digital: Dacă este accesat sau descărcat după cumpărare, conținutul digital nu este rambursabil.
• Bilete și rezervări pentru evenimente: Serviciile limitate în timp, cum ar fi călătoriile, biletele, rezervările la hotel, rezervări sau închirieri de mașini sunt, de asemenea, excluse.