Sari direct la conținut

Prima reacție a Realitatea PLUS după ce multe firme au ieșit de pe post, deși audiența e imensă: ”Foarte curios”

HotNews.ro
Eugen Sechila și Călin Georgescu, în direct la Realitatea Plus. Foto: captură YouTube
Eugen Sechila și Călin Georgescu, în direct la Realitatea Plus. Foto: captură YouTube

Cu Călin Georgescu în exclusivitate pe post, Realitatea PLUS și-a triplat audiența față de luna noiembrie și și-a multiplicat-o cu 5 față de septembrie-octombrie. În același timp, statisticile arată că, din 138 de firme care și-au făcut publicitate pe Realitatea în noiembrie, au rămas 21. Ca regulă generală a pieței TV, luna decembrie este cea mai aglomerată cu spoturi.

Saltul de audiență al Realitatea PLUS reprezintă un record istoric pe piața TV din România. De la 80.000 de telespectatori în vârstă de peste 18 ani în noiembrie, postul a ajuns la 255.000 în decembrie, în medie pe zi. Cifra reprezintă audiența medie zilnică, public 18+ all național, pe primele 12 zile ale lui decembrie 2024.  

Realitatea a depășit Digi 24 (cu care era de regulă la egalitate), Antena 3 CNN (care era triplă ca audiență) și este aproape egala România TV (care avea o audiență de patru ori mai mare înainte de alegeri). 

În același timp însă, statisticile consultate de HotNews arată o reducere masivă a numărului de spoturi și de firme care își fac publicitate pe Realitatea. 

În noiembrie, numărul de spoturi pe Realitatea PLUS a fost de 20.300 de spoturi. Pe 8 zile, 5.400 de spoturi. Comparativ, în primele 8 zile ale lui decembrie pe Realitatea au fost difuzate 233 de spoturi. Spoturile s-au redus cu 95%. Iar din 138 de firme care și-au făcut publicitate pe Realitatea, au rămas 21.

Mirela Oprea, director de publicitate la Realitatea PLUS, a spus, într-un dialog cu HotNews că ”Am fost surprinși. Avem încărcare de publicitate, poate nu avem diversitate, dar asta e altă chestiune. Avem o încărcare de 12 minute pe oră, pe toată ziua”. 

Oprea a confirmat că e familiară cu reducerea numărului de spoturi și de firme, deși audiența  a crescut. ”În prime-time audiența e chiar foarte mare și da, avem o creștere pe toată ziua. E foarte curios că agențiile de publicitate nu speculează acest lucru”. 

”E prematur însă să tragem concluzii”, a spus ea. ”Nu vreau să detaliez acum mai mult”, a afirmat directorul de vânzări al Realitatea PLUS.

Anca Alexandrescu: ”Valul care va veni îi va mătura pe toți”

Pe siteul Realitatea.net, a fost publicat un articol în care se spune că ”grupul Realitatea este supus unui atac ce nu pare să se mai termine din cauza faptului că are curajul să aibă opinie diferită. Anca Alexandrescu consideră că, din 20 ianuarie, lucrurile se vor schimba radical, iar ei sunt disperați că valul care va veni îi va mătura pe toți”.

Anca Alexandrescu este citată în articol, spunând că ”E ordin pe unitate de aceea a scris Tolontan”, că ”Sunt minciuni, este o decizie editorială. Oamenii ne-au cerut să nu mai dăm atâta publicitate” și că ”Este disperarea sistemului care își trăiește ultimele clipe. Din 20 ianuarie, lucrurile se vor schimba radical, iar ei sunt disperați că valul care va veni îi va mătura pe toți”.

20 ianuarie 2025 este data ceremoniei de învestire a lui Donald J Trump, la Capitoliu, clădirea Congresului, în calitate de cel de-al 47-lea președinte al Statelor Unite ale Americii.

INTERVIURILE HotNews.ro