Sari direct la conținut

Autostrada „Unirii”, al doilea sector montan: Cinci oferte depuse la licitație de companii din România, Ucraina și Turcia

HotNews.ro
Autostrada Ploiesti-Comarnic-Brasov, Foto: Hotnews
Autostrada în România / Foto: Hotnews

Al doilea tronson montan scos la licitație de pe Autostrada „Unirii” A8, cu un cost estimat la circa 240 de milioane de euro, a primit cinci oferte pentru contractul de proiectare și execuție. Tronsonul, deși nu foarte lung, va avea nu mai puțin de 21 de pasaje și viaducte.

Cinci oferte de la constructori din România și Turcia au fost depuse, astăzi, pentru construirea lotului 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km) pe secțiunea montană a Autostrăzii ,,Unirii”- A8, anunță Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).

Care sunt companiile care au depus oferte:

  • 1.Nurol Insaat ve Ticaret (Turcia) Ofertant Unic
  • 2.Geiger Transilvania (România) Ofertant Unic
  • 3.Asocierea Danlin XXL (Leader/România) -Groma Hold-Intertranscom Impex SRL
  • 4.Asocierea MIS Grup (Leader/România)-Ad Astra IPP SRL- Automagistral-Pivden LLC (Ucraina)
  • 5.Asocierea SA&PE Construct SRL (Leader)-Spedition UMB-Tehnostrade SRL (România)

Valoare estimată de aproape 240 de milioane de euro / 21 de pasaje și viaducte

Valoarea totală estimată a acestui lot de autostradă din județul Harghita este cuprinsă între 1.021.864.803,87 și 1.202.607.034,59 lei (fără TVA), iar durata de realizare este de 34 de luni, din care 10 luni pentru realizarea etapei de proiectare și 24 de luni pentru execuție. Perioada de garanție este de 60 de luni.

Pe traseul lotului 1D Joseni –Ditrău, cu o lungime de 14,4 kilometri, sunt prevăzute 21 de pasaje și viaducte (3 dintre acestea fiind pasaje tip ecoducte pentru permeabilitatea animalelor) și un nod rutier la Joseni.

De asemenea, pe acest lot va fi amenajat câte un spațiu de servicii (stânga/dreapta) tip S1, care include zonă comercială, benzinării, 12 spații de încărcare pentru mașini electrice și toalete. Pentru a se asigura funcționalitatea independentă a acestui lot, contractul prevede și realizarea unei descărcări provizorii în zona de conexiune cu următorul lot (2A Ditrău-Grințieș).

Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii A 8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi:

  1. Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km.)
  2. Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km.)
  3. Lotul 2 A Dirău-Grințieș (37,9 km.)
  4. Lotul 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km.
A8, loturile montane / Sursă: CNIR

O autostradă cu zeci de tuneluri

Pe traseul celor patru loturi din județele Mureș, Harghita și Neamț sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte. Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1 C, 2 A și 2 B, iar pentru Lotul 1 D de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție).

Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027), transmite CNIR.

Autostrada A8 – În ce stadiu sunt celelalte tronsoane

Pe Autostrada A8 Tg Mureș – Tg Neamț două loturi, cele de capăt, sunt deja contractate și se află în etapa de proiectare, iar un alt lot de lângă Tg Neamț spre zona montană este în prezent scos la licitație.

Mai exact tronsonul Tg Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km), CNAIR a semnat contractul în luna februarie cu antreprenorul turc NUROL INSAAT VE TICARET A.S.

Pentru tronsonul Tg Neamț (Leghin) – Moțca (DN2), în lungime de aproape 30 de km, contractul cu UMB s-a semnat la finalul lunii septembrie 2023.

Pentru lotul de 19,3 km de la Leghin la Pipirig, licitația a fost lansată în mai 2024 și, deocamdată, nu a fost finalizată. Pe acest tronson vor fi realizate 7 tuneluri.

Pentru tronsonul A8 de la Tg Neamț la Iași, recent a fost avizat Studiul de Fezabilitate. Autostrada va avea 93 de kilometri și un cost estimat la peste 5 miliarde de euro. De-a lungul traseului vor fi realizate nu mai puțin de 14 tuneluri.

CNIR a anunțat că va începe să scoată la licitație pe rând tronsoanele chiar de la finalul anului 2024.

INTERVIURILE HotNews.ro