Sari direct la conținut

Compania de Investiții Rutiere reclamă „un blocaj” în proiectul pentru Autostrada Unirii: „Să lăsăm luptele interne”

HotNews.ro
Autostrada „Unirii” A8, Foto: Hotnews
Autostrada „Unirii” A8, Foto: Hotnews

Președintele Consiliului de Administrație din Compania Națională de Investiții Rutiere, Cătălin Urtoi, acuză că „se întârzie prea mult cu predarea documentației către Consiliul de Administrație” pentru tronsonul Lețcani-Ungheni din proiectul pentru autostrada A8 și că astfel întârzie și scoaterea la licitație a contractelor de proiectare și execuție, scrie Agerpres.

Oficialul a reclamat „un blocaj” în ceea ce privește tronsonul prevăzut pentru județul Iași.

„Acum trei ani de zile A8 era o linie pe hartă. Toate loturile montane (din autostrada A8 – n.r) au trecut prin Consiliul de Administrație și au ajuns la SEAP. În momentul de față este o situație mai complicată pe tronsonul Lețcani-Ungheni, unde sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la deblocarea sa, fie că ne place sau nu. În acest moment pe acest tronson există un blocaj. De aceea insist ca și acest tronson să intre pe un făgaș normal, adică să terminăm această procedură birocratică pentru cele trei loturi ale tronsonului și să le vedem pe SEAP”, a declarat Cătălin Urtoi, duminică, într-o conferință de presă.

Președintele CA al CNIR spune că speră că impasul va fi depășit în următoarele zile.

„Să lăsăm luptele interne. Deși, repet, așa zisele lupte interne din Consiliul de Administrație al CNIR nu au legătură cu proiectul. Acolo, în CNIR, sunt niște oameni care își fac treaba foarte bine. Mă refer la oamenii din direcții, specialiști. (…) Așteptăm documentația pentru aprobarea în Consiliul de Administrație, documentație care trebuie să vină de la Executivul CNAIR”, a continuat Cătălin Urtoi.

Autostrada Unirii va avea peste 300 de kilometri

A8, sau Autostrada Unirii, se va întinde pe 304 kilometri între Ungheni, la frontiera cu Republica Moldova, și Târgu Mureș.

Primul tronson montan contractat din A8 va fi Leghin-Pipirig, cu o lungime de 19,3 kilometri. Licitația a fost lansată din mai 2024, iar CNAIR a anunțat recent că aceasta a fost câștigată de trei firme din grupul omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, cu o ofertă de aproape 2,7 miliarde de lei.

Primul lot spre Iași a fost scos la licitație la o valoare estimată de 6 miliarde lei (fără TVA). Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca)-Târgu Frumos va avea o lungime de 27 de kilometri, iar CNIR a precizat că finanțarea este asigurată din fonduri europene și de la bugetul de stat.

INTERVIURILE HotNews.ro