Una dintre cele mai urmărite emisiuni de pe TV obligată de CNA să scrie că „nu are bază științifică”
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a adoptat o modificare a Codului de Reglementare în Audiovizual ce vizează emisiunile care conţin horoscop sau numerologie, scrie Pagina de Media.
CNA va obliga televiziunile şi radiourile ca orice program care abordează aceste subiecte să facă o menţiune la început, măsură luată în urma unei propuneri a Ministerului Educației.
„Informaţiile din acest program nu au bază ştiinţifică” este mesajul care va fi obligatoriu pentru toate programele care „recomandă comportamente inspirate de astrologie, horoscop sau numerologie”.
Mesaj obligatoriu pentru televiziuni
„Programele audiovizuale în care se recomandă publicului comportamente inspirate de astrologie, horoscop, numerologie sau altele similare trebuie semnalate la începutul difuzării prin menţiunea „Informaţiile din aceast program nu au bază ştiinţifică”, prevede noua formă a Codului de Reglementare în Audiovizual.
Formularea a fost propusă de către Mircea Toma, membru CNA, la recomandarea Ministerului Educaţiei. Propunerea a trecut cu şapte voturi „pentru” şi trei „împotrivă”.
Unul dintre membrii CNA care a votat împotrivă este Georgică Severin. „Am votat împotrivă pentru că mi se pare că este o măsură abuzivă. Intră în contradicţie cu legislaţia stabilită de Codul Muncii şi ne depăşim competenţele. În acelaşi timp, intrăm într-un război personal al unor categorii profesionale contra altora”, și-a motivat votul Georgică Severin.
Noi reglementări în audiovizual
Consiliul Naţional al Audiovizualului a adoptat, miercuri seară, după o dezbatere maraton de zece ore, o decizie de modificare şi completare a Codului de reglementare a conţinutului audiovizual.
„A fost un cod foarte greu, o muncă foarte lungă, am ascultat pe toată lumea şi cred că cel mai important de menţionat este că este un cod mult mai aproape de realitate, curajos şi care aduce nu doar clarificări care ţin de radiodifuzori, ci vine şi în întâmpinarea protejării publicului”, a declarat, la finalul şedinţei, vicepreşedintele Consiliului, Valentin Jucan, citează Agerpres.
Prevederile noului cod se aplică şi serviciilor media la cerere, inclusiv cele referitoare la protecţia minorilor.
„Printre dispoziţiile importante ale deciziei se numără cele legate de interdicţia apariţiei în spoturile publicitare la jocurile de noroc a personalităţilor publice din domenii diverse (sport, ştiinţă, sau persoane cu notorietate în mediul online), ca şi interzicerea publicităţii de către farmacii pe baza promoţiilor la suplimente, dispozitive sau diverse tratamente medicale.
În ceea ce priveşte suplimentele alimentare şi dispozitivele, acestea au aceleaşi interdicţii de publicitate ca şi medicamentele fără prescripţie. Totodată, au fost schimbate toate mesajele de interes public care precedau calupurile publicitare”, a declarat pentru Agerpres fostul preşedinte al CNA Monica Gubernat.
