Sari direct la conținut

Biriș, care a lucrat la facilitatea de 1.500 pentru creșă sau grădiniță: Nu pot să pricep cum gândesc oamenii ăștia. O mare greșeală. E dorința de a nu munci ca să facă normele de aplicare

HotNews.ro
Gabriel Biris, specialist in fiscalitate, Foto: Hotnews
Gabriel Biris, specialist in fiscalitate, Foto: Hotnews

​Ministrul Finanțelor propune ca facilitatea de 1.500 pentru creșă sau grădiniță să fie suspendată anul acesta. HotNews.ro a scris deja despre asta. Unul dintre cei care a fost implicat în elaborarea acestei măsuri a fost Gabriel Biriș, specialist în fiscalitate și fost secretar de stat în Ministerul Finanțelor.

El crede că este o mare greșeală ce a propus Ministerul Finanțelor.

“Nu există argumente pentru a veni cu astfel de propunere mai ales în contextul în care educația timpurie este introdusă inclusiv în Strategia Națională de Apărare a Țării, tocmai datorită vulnerabilităților pe care analfabetismul funcțional îl creează pentru viitorul României. În acest moment mie mi se pare că din dorința de a nu munci ca să facă normele de aplicare, s-au gândit că mai bine să o amâne mai încolo”, a spus el pentru HotNews.ro.

• Argumentul lor că TVA este bază de raportare la Comisia Europeană este cel puțin pueril. Adică baza de raportare este TVA întreg și faptul că din TVA-ul ăsta, o mică parte, poate fi folosit ca și credit fiscal nu are treabă cu raportările noastre la Comisie.

• Faptul că noi nu colectăm 35% din TVA ne reduce obligațiile?

• Nu facem ce avem de făcut de peste un deceniu ca să îmbunătățim colectarea și ne uităm la ceva mărunțiș pentru creditul fiscal care e esențial pentru viitorul nației?

• Nu pot să pricep cum gândesc oamenii ăștia.

„Era nevoie de norme ca să clarifice niște aspecte practice. Nu sunt multe. Adică să clarifice ca se poate aplica la creditul fiscal și atunci când angajatorul face un contract cu unitatea de educație timpurie și plătește direct și atunci când angajatul plătește și se contează”, a explicat Biriș.

• Mai trebuiau să vină cu niște modificări de formulare: Declarația 112, Declarația 100 și 101 la impozitul pe profit, Declarația 300, ca să poți să incluzi acolo raportarea cu privire la credit. Atât trebuiau să facă.

“M-am oferit să avem o discuție să clarificăm dacă sunt probleme. Ei s-au gândit că, mai bine decât să avem o discuție să vedem cum facem lucrurile să meargă, să le omoare. Noi avem clienți care chiar în lipsa formularelor, legea fiind în vigoare, au aplicat facilitatea, urmând să solicite manual creditul. Ce faci cu oamenii ăia? Unii poate s-au întors mai repede la muncă în baza creditului fiscal”, a precizat specialistul în fiscalitate, precizând că este șocat.

• Mai trebuie corectat ceva în lege, anume că e o discriminare acolo, că ar aplica doar angajatorii care plătesc impozit pe profit. Din păcate, în România nu mai sunt nici 5% din numărul total. În loc să ne gândim cum să o facem să meargă… că aici nu vorbim nici măcar de cheltuieli, ci de investiții.

• Educația e o investiție în viitorul țării.

Citește și:

Noi măsuri fiscale: Adio 1.500 lei pentru creșă sau grădiniță, Finanțele propun suspendarea/ Se continuă cu scutirea impozitului la Horeca. Nou termen pentru eșalonarea simplificată: 30 septembrie 2021

Firmele nu pot da angajaților cei 1.500 lei pentru creșă sau grădiniță pentru că nu-s norme. Cornel Grama: Au trântit pur și simplu în Codul fiscal textul de două rânduri

Biriș, despre cei 1.500 lei pentru creșă sau grădiniță: Solicit Ministerului de Finanțe să urgenteze aplicarea normelor

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro