[P] Liberalizarea pieței energiei electrice. Cinci lucruri de care să ții cont
De la 1 ianuarie 2021, prețul electricității este stabilit în mod concurențial, în funcție de cerere și ofertă. Acum toți consumatorii casnici, indiferent de localitatea din care provin, au libertatea de a-și alege orice furnizor doresc și oferta care li se potrivește cel mai bine, la un preț competitiv.
Verifică dacă ești deja pe piața liberă sau dacă plătești preț de serviciu universal
Pentru a afla dacă ai deja contract pe piața concurențială cu furnizorii Enel, uită-te pe factură! Dacă în colțul din stânga sus scrie ”Factură piață concurențială”, atunci liberalizarea pieței energiei nu are impact asupra relației contractuale. Dacă pe factură nu scrie asta, înseamnă că ți se aplică oferta serviciu universal. Până la 30 iunie 2021, în baza reglementărilor în vigoare, vei avea un discount – prețul pentru serviciul universal va fi redus până la nivelul celui mai mic preț din oferta Enel concurențială disponibilă în luna ianuarie, fără abonament, respectiv Enel Simplu Anual. Dacă alegi altă ofertă la preț concurențial, intră online, sună, mergi în magazinele Enel sau completează formularele de selecție ofertă trimise în perioada februarie-iunie, odată cu factura lunară la energie.
Enel Energie și Enel Energie Muntenia acoperă nevoile clienților din toate zonele țării. Ei au garanția unor prețuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă și pot gestiona totul online: de la semnarea contractului, până la primirea și plata facturii. Mai mult, pot alege oferte cu servicii și produse cu valoare adăugată, precum asistență la domiciliu, asigurarea locuinței sau achiziționarea de aparatură electronică cu plata în tranșe și cu serviciul de instalare inclus.
Poți alege oferta dorită online, telefonic, în magazine sau prin formularul de selecție ofertă
Chiar dacă ai sau nu un contract pe piața concurențială, poți alege oricând o nouă ofertă la electricitate. Pentru varianta online, intră pe www.enel.ro, la secțiunea Clienți Rezidențiali, și alegi produsul potrivit. După ce selectezi oferta, începe procesul de contractare online. Introduci o copie a actului de identitate (dacă ești client nou, e nevoie și de o copie a actului care dovedește dreptul locativ asupra locului de consum) și semnezi digital în spațiul alocat pe ecran, dar nu înainte de a-ți da acceptul pentru oferta aleasă.
Potrivit regulilor în vigoare privind contractarea la distanță, contractul de furnizare electricitate se consideră încheiat doar când primești pe un suport durabil, inclusiv electronic, documentele contractuale finale care vor purta semnătura digitală executată de tine în pașii inițiali ai procesului de contractare, și doar când îți dai acordul prin acceptarea acestora pe link-ul transmis pe e-mail la final.
Alternativ, poți suna la 021.9977 sau merge în magazinele Enel, inclusiv pe baza unei programări telefonice. De asemenea, poți completa formularele de selecție ofertă trimise în perioada februarie-iunie, odată cu factura lunară la energie.
Poți schimba contractul la energie doar cu buletinul, dacă ești deja client Enel
Indiferent ce tip de contract pentru electricitate ai, la preț concurențial sau de serviciu universal, poți oricând opta pentru o nouă ofertă, pe piața liberă. Dacă ești deja client Enel, e nevoie doar de actul de identitate și de semnătura ta. Dacă semnezi pentru prima dată un contract cu Enel, sunt necesare actul de identitate, actul de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosință, ultima factură de la vechiul furnizor și semnătura viitorului titular de contract.
Schimbarea contractului de furnizare a energiei nu presupune costuri suplimentare sau înlocuirea contorului electric
Tranziția de la serviciul universal la piața concurențială sau schimbarea ofertelor concurențiale nu afectează cu nimic alimentarea cu electricitate a casei tale. Mai mult, trecerea de la un furnizor de ultimă instanță (FUI) la alt furnizor, FUI sau furnizor concurențial, nu implică niciun cost suplimentar sau modificări tehnice precum schimbarea contorului electric ori întreruperea alimentării cu energie electrică. Toţi clienţii finali de energie electrică au dreptul să îşi schimbe furnizorul, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării.
Poți semna oricând un contract la preț concurențial și alege orice furnizor, oriunde
Nu există termen limită pentru alegerea unei oferte la electricitate! Poți selecta oricând furnizorul și oferta ce ți se potrivește, la preț competitiv. Clienții casnici care nu vor alege o ofertă pe piața concurențială vor continua să fie alimentați cu energie electrică, la preț de serviciu universal. Până la 30 iunie 2021, ei vor beneficia, conform reglementărilor, de o reducere comercială acordată de către furnizor. După această dată, pot oricând achiziționa un produs pe piața liberă sau rămâne la prețul de serviciu universal, în cuantumul stabilit de fiecare FUI, pe criterii competititve.