Sari direct la conținut

În comerțul internațional crizele pot genera țepe/ Anicescu (Coface): Bineînțeles că vor exista situații, dar n-aș generaliza

HotNews.ro
Eugen-Anicescu-Country-Manager-Coface-Romania, Foto: Hotnews
Eugen-Anicescu-Country-Manager-Coface-Romania, Foto: Hotnews

Sunt anumite companii transnaționale de consultanță care au birouri în diferite țări (deci au o situație detaliată a mediului de afaceri în fiecare țară); dacă văd o firma cu probleme, de exemplu în India, vorbește cu o alta firmă din altă țară (să spunem România). Aceasta din urma va face comenzi în speranța că în următoarea perioadă compania din India va intra în insolvență, iar ultima comandă (ceva mai mare decât de obicei) va decide să nu o mai plătească. Totul ”regizat” de acele companii de consultanță.

Astfel, va rămâne cu bunurile pentru că nu se duce, în general, o companie care intră în insolvență să recupereze banii aia. Cu excepția cazurilor în care sumele sunt foarte mari.

Compania de consultanță își ia „comision” pentru ca a creat profit firmei de pe urma acestei situații. (Bineînteles, e doar un exemplu. Alte companii din diferite țări profită de cele din România în același fel)

Eugen Anicescu, country manager, Coface România, spune că asta e o schemă financiară prin care se încearcă obținerea de bunuri de la o companie aflată într-o stare financiară dificilă care se anticipează că va intra în insolvență, astfel încât se obțin bunurile și nu se face plata ulterior.

„Putem să vă confirmăm că în perioadele dificile economic apar cele mai multe scheme, să le spunem țepe, cele mai creative, pentru că este o perioadă în care sub presiunea mediului se încearcă modalități creative de a face bani”, a spus el.

Potrivit acestuia, e clar că și în mediul internațional de business și în cel local crește cunoașterea modului în care acționează companiile în zona de credit comercial.

• Există o mai bună cunoaștere a acestor fluxuri și atunci se încearcă să se profite

„N-aș spune că văd o generalizare a acestui comportament. Bineînțeles că vor exista situații. Realist vorbind, companiile au posibilitatea să prevină asemenea comportamente informându-se, adică să-și cunoască foarte bine partenerii și să se protejeze împotriva unor astfel de comportamente și să utilizeze un asigurător”, a mai arătat el.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro