Poșta vrea să elimine hârtia și operațiunile manuale în activitatea internă: Licitație IT de peste 16,7 milioane de lei
Poșta Română a demarat marți procedura de achiziție a unui sistem IT de planificare a resurselor companiei (ERP), contract cu valoare estimată la peste 16,7 milioane de lei, considerat cel mai mare proiect de digitalizare al operatorului poștal. Toate documentele de achiziții, care acum se fac pe hârtie, ar urma să fie realizate în format electronic și procesate de acest nou sistem informatic.
- „Modernizarea proceselor birocratice care au îngreunat atât activitatea zilnică a salariaților, cât și a clienților noștri va deveni în sfârșit o realitate. Implementarea sistemului ERP va transforma radical modul în care Poșta Română își gestionează procesele interne, aducându-ne mult mai aproape de rezolvarea rapidă a nevoilor celor aproape 8 milioane de clienți care ne trec pragul.
- Acest sistem va reduce semnificativ timpul și efortul necesar pentru activitățile administrative, fiind un ajutor în plus pentru cei aproximativ 21.000 de salariați.”, se arată în comunicatul companiei.
Contractul are o durată de 5 ani, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 4 martie 2024, ora 15:00.
Poșta folosește în prezent aplicații neintegrate. Sistemul va elimina contractele pe hârtie
În caietul de sarcini publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, Poșta Română spune că folosește în desfăşurarea activității zilnice mai multe aplicaţii neintegrate.
- „Aceste aplicații sunt în cele mai multe cazuri complet neconectate sau permit transferul de date doar manual (prin import/export de date).
- Interfeţele automate sunt foarte rare, ceea ce înseamnă multă muncă manuală şi o posibilitate mai mare de pierdere a datelor între aplicaţii sau de deteriorare a acestora.
- Aplicaţiile folosite în momentul actual la nivel CNPR sunt învechite şi dificil de întreţinut, nu sunt integrate şi în majoritatea cazurilor nu este posibilă o transmitere automată a datelor între ele, sau în unele cazuri nu există deloc comunicare de date.
- Mai mult, nu există data master cu o administrare centralizată, astfel încât informația de bază este stocată în diferite versiuni, în mai multe locaţii”, se menționează în document.
În prezent, contractele de achiziție și fluxurile de aprobare a comenzilor se fac pe hârtie, iar multe operațiuni se fac manual.
Prin implementarea noului sistem IT, toate documentele de achiziție, pornind de la referat și până la comandă vor exista în format electronic, atât scanat cât și ca obiect în ERP, iar hârtiile și centralizările manuale vor fi eliminate.
Poșta Română are aproximativ 22.000 de angajați, iar la nivelul celor peste 5.500 de subunități poștale la nivel național se distribuie lunar peste 17 milioane de trimiteri poștale.
Compania este deținută de stat, prin Ministerul Digitalizării (93,52% din pachetul de acțiuni) și Fondul Proprietatea (6,48% din pachetul de acțiuni).