Vânzările Dacia pe plan mondial au scăzut cu 35% la nouă luni
Vânzările Dacia pe plan mondial au scăzut cu 35% la nouă luni din cauza pandemiei, dar trimestrul trecut a fost ceva mai bun, cu un declin de 9%, arată raportul financiar al Groupe Renault. Dacia a lansat recent noile generații Sandero și Logan și va aduce la anul modelul electric Spring. Reamintim că francezii au anulat investiția de extindere a uzinei și se va opri producția Sandero și Logan MCV.
Dacia a vândut în lume 366.000 de mașini în primele nouă luni, față de 562.000 în perioada ianuarie – septembrie 2019. Trimestrul trecut vânzările au fost de 155.000 de unități, cu 8% sub Q3 2019.
Întreg grupul a vândut 2,06 milioane de vehicule, cu 26% mai puține decât în 2019, cea mai mare piață fiind Franța, cu 382.000 de unități, Rusia, cu 324.000 de unități și Germania, cu 137.000. România este pe locul 14, cu vânzări de 40.000 de unități și o cotă de 40% din piață. Cifrele totale includ vânzările Renault, Dacia și Lada.
China este a patra piață ca volum al vânzărilor, dar cota este de 0,7%.
Dintre piețele mari, doar în Maroc grupul are o cotă peste cea din România, 41%.
Grupul Renault, care este în impas financiar, a raportat o cifră de afaceri de 10,8 miliarde euro, cu 8% mai puțin decât în trimestrul similar din 2019. Cel mai greu a fost trimestrul doi, cu o scădere de 46%, iar la nouă luni cifra de afaceri a grupului a ajuns la 28,7 miliarde euro, cu 27% mai puțin decât în nouă luni din 2019.