Euroins anunță parteneriate cu mai multe service-uri auto pentru plata unor creanțe, dar și pentru stabilirea unor prețuri de referință la reparații / UPDATE După câteva ore, Euroins spune că a greșit când a vorbit de prețuri de referință
Firma de asigurări Euroins a anunțat miercuri încheierea unui parteneriat pe termen lung cu service-urile auto membre în asociația ACODAREN, care efectuează reparații pentru autovehiculele Dacia, Renault şi Nissan. Parteneriatul include, pe lângă achitarea unor creanţe financiare, şi stabilirea unor tarife de referinţă astfel încât autovehiculele avariate şi reparate în baza unui dosar de daună emis de către Euroins Romania să fie livrate posesorilor mai repede, spune asigurătorul care se confruntă cu procese și amenzi pentru întârzierea la plata despăgubirilor RCA.
- UPDATE (20:30) Euroins a revenit ulterior, prin agenția de PR, cu o erată în care susține că „s-a strecurat o greșeală de fond” în comunicatul anterior și cere corectarea formulării „stabilirea unor prețuri de referință” cu „stabilirea unei colaborări”.
Aceasta este erata transmisă de Euroins:
Acesta este comunicatul inițial al Euroins:
Cu aproape 70 de membri, ACODAREN este cea mai mare asociaţie de service-uri auto de marcă, acoperind practic tot teritoriul naţional cu servicii de reparaţii pentru autovehiculele Dacia, Renault şi Nissan.
- „Euroins Romania rămâne deschisă acordurilor reciproc avantajoase cu toate societăţile comerciale specializate în reparaţii auto cu condiţia ca toate tarifele să poată fi agreate în concordanţă cu statisticile oficiale existente până la acest moment.”, se arată în comunicatul transmis miercuri de Euroins, fără alte detalii legate de prețurile de referință.
Asigurătorul încearcă astfel să controleze tarifele impuse de unele service-uri auto, considerate prea mari de către firma de asigurări.
Service-urile auto AutoCar, controlate de Florin Pandele, au anunțat recent că se alătură demersului altor 7 service-uri, doua dintre acestea fiind reprezentante BMW și Mercedes, în solicitarea falimentului Euroins, pentru o datorie de 1,5 milioane lei. În replică, Euroins, asigurătorul cu cele mai multe reclamații din piață la nivelul anului trecut, acuză service-urile că ar practica prețuri umflate la reparații, și de peste 5 ori peste media pieței, motiv pentru care le-a făcut sute de plângeri penale și le-a deschis și procese în instanțe.
- Pentru detalii citește: Conflict în piața RCA: Mai multe service-uri auto, acuzate că ar practica prețuri umflate la reparații, cer falimentul Euroins pentru datorii neachitate
Săptămâna trecută, Mihnea Tobescu, directorul general al Euroins, și Milena Guentcheva, directorul general adjunct al firmei de asigurări, au fost amendați cu 100.000 de lei și respectiv 50.000 de lei de către ASF. Motivul? Neîndeplinirea la termenele scadente a unora dintre obligațiile prevăzute în planul de măsuri stabilit în sarcina societății în ultima decizie de sancționare, când asigurătorul a fos amendat cu 500.000 de lei pentru nereguli la soluționarea dosarelor de daună.