Probleme în rețeaua Raiffeisen Bank: Zeci de clienți acuză că li s-au reținut mii de lei de pe carduri / Banca spune că va returna sumele 'în cel mai scurt timp posibil'
Zeci de clienți ai Raiffeisen Bank acuză că s-au trezit cu mii de lei blocați pe carduri atunci când au încercat să scoată de la bancomate, iar alții se plâng că nu pot folosi deloc cardurile de câteva zile. „Urma sa plecam în concediu, m-am dus sa scot 4000 de lei de la bancomat, m-am trezit și fără cash și fără bani pe card, nu pot sa alimentez mașina, nu pot să-mi fac cumpărăturile, nu putem pleca nicăieri, banii sunt blocați la ei, și ne asigura în continuare ca „se va rezolva în cel mai scurt timp”, reclamă un client pe pagina de Facebook a băncii, la postarea în care banca încearcă să calmeze spiritele.
UPDATE (19:30) Precizările transmise marți, 14 iulie, de Raiffeisen Bank la solicitarea HotNews.ro:
- „În acest moment tranzacțiile cu carduri funcționeaza normal, dar mai pot apărea întreruperi de scurtă durată, în urma unei actualizări complexe a sistemelor informatice. Intermitențele au apărut luni și în mai mică măsură astăzi.
- De asemenea, confirmăm că toate sumele care au apărut ca blocate sau nu au fost vizibile în contul clienților în urma unei plăți nefinalizate în cursul zilei de luni, 13 iulie, sunt în conturile clienților. În astfel de situații, când se întrerupe o plată înainte de finalizare, dar suma apare ca reținută, timpul mediu de remediere este de circa o oră. Aceste remedieri au loc în mod automat, nu este necesară o acțiune din partea clienților (apel în call center sau în agenție).
Ce mesaj a afișat luni, 13 iulie, Raiffesen Bank pe pagina proprie de Facebook:
- „Dragi clienți,
În acest moment, tranzacțiile efectuate cu cardurile de debit funcționează cu întreruperi, motiv pentru care vă cerem scuze pentru disconfortul creat. Depunem toate eforturile pentru remedierea situației. De asemenea, vă asigurăm că toate sumele care au fost blocate vă vor fi returnate în cel mai scurt timp posibil. Mulțumim pentru înțelegere.
„, a postat Raiffesen bank e pagina proprie de Facebook în urmă cu 20 de ore.
Postarea are peste 140 de comentarii și peste 40 de distribuiri, oamenii acuzând și acum la postări mai recente că lucrurile nu s-au rezolvat și nu-și pot folosi cardurile.
- „Urma sa plecam în concediu, m-am dus sa scot 4000 de lei de la bancomat, m-am trezit și fără cash și fără bani pe card, nu pot sa alimentez mașina, nu pot să-mi fac cumpărăturile, nu putem pleca nicăieri, banii sunt blocați la ei, și ne asigura în continuare ca „se va rezolva în cel mai scurt timp”, dacă pierd 1-2 nopți de cazare achitate deja, cui ii pasă? Cine suporta pierderea? Clientul, banca face mereu sa nu iasă cu nimic în pierdere.”, reclamă pe Facebook doi internauți.
- „Astazi am primit refuz la plata de 2 ori la un POS Raiffeisen folosind un card de la alta banca. A treia incercare dar la un POS BRD (acelasi comerciant) a fost cu succes. Apoi a venit surpriza: banii au fost retrasi si pentru cele doua tranzactii esuate desi am primit chitanta cu tranzactie declinata. Good job Raiffeisen!”, a reclamat acum 18 ore un alt utilizator la postarea băncii.
Alte mesaje ale utilizatorilor la postarea Raiffeisen de pe Facebook:
- „Am vrut să scot bani de la bancomat, bani nimic dar pe card mi i-a reținut!”, scrie un alt utilizator.
- „Nu e ok sa lasati oamenii fara bani atata timp. Incerc sa va contactez de 2 ore pentru a primii banii inapoi si tot nu mi s-a spus exact cand ii voi avea. Deja consider sa schimb banca”, susține un altul.
- „Eu am patit asa ieri dar pana seara mi.au bagat banii fara sa reusesc sa vb cu cineva la nr dat de ei la banca,*2000”, scrie un altul., arată alt utilizator.
- „E vreun atac cibernetic, trebuie să punem la îndoială securitatea băncii?!?!”, se întreabă un alt utilizator.
Contactați de HotNews.ro, oficialii CERT-RO (Centrul național de răspuns la incidente de securitate cibernetică) au precizat că „nu le-a fost semnalat niciun incident de securitate cibernetică din partea Raiffeisen Bank.”
HotNews.ro a contactat oficialii Raiffeisen pentru a afla detalii despre aceste probleme și momentul când vor fi rezolvate și vom reveni cu răspunsuri imediat ce le vom primi.