VIDEO Cum i-au încurcat adolescenții de pe TikTok și fanii K-Pop planurile lui Trump pentru mitingul din Tulsa
Echipa de campanie a președintelui Donald Trump a promis o arenă plină la mitingul din Tulsa de sâmbătă, cu toate acestea multe scaune au fost goale. Sute de utilizatori ai rețelei TikTok și fani K-pop spun că sunt cel puțin în parte responsabili, scrie New York Times.
kpop stans really ruined trumps rally… i LOVE this song pic.twitter.com/sZXYUO5EtM
— lily⁷ (@lilynotlilly) June 21, 2020
Brad Pascale, președintele campaniei de realiegere a lui Donald Trump a scris luni pe Twitter că au fost peste un milion de cereri de bilete, dar reporterii au observat că audiența a fost mai scăzută decât era așteptat, iar multe locuri erau goale pe arenă. Campania a anulat de asemenea evenimente în afara mitingului.
Tim Murtaugh, purtător de cuvânt al campaniei lui Trump, a spus că protestatarii au oprit fanii din a intra la miting, găzduit de BOK Center, care are o capacitate de 19.000 de locuri. Reporterii prezenți au spus că au fost puțini protestatari.
Utilizatorii aplicației TikTok și fanii formațiilor pop coreene au susținut că au revervat sute de mii de bilete pentru mitingul lui Trump ca farsă. După ce pe contul oficial de campanie al lui Trump @TeamTrump a fost postat pe 11 iunie un mesaj în care li se cerea fanilor să se înregistreze pentru bilete gratuite folosind telefoanele mobile, fanii K-pop au început să distribuie informația pe conturile lor, încurajând urmăritorii să se înregistreze pentru miting pentru ca apoi să nu se prezinte.
Trump rally vs BTS stadium tour at the Rose Bowl \uD83E\uDD2D thank you kpop stans and tiktok users pic.twitter.com/V2TJ8NAJzN
— j.BLACKLIVESMATTER (@bangtanpenguins) June 21, 2020
Trendul s-a răspândit repede pe TikTok, unde au fost postate imagini video în care utilizatorii erau învățați să facă la fel, a reportat CNN marți. ”Oh, nu, m-am înscris pentru mitingul lui Trump și nu mă pot duce”, a glumit o femeie, alături de o tuse falsă, într-o postare pe TikTok de pe 15 iunie.
Alți mii de utilizatori au postat mesaje similare și video-uri pe TikTok. Reprezentanții TikTok nu au răspuns imediat cererilor de a comenta subiectul.
Mulți utilizatori și-au șters postările după 24 sau 48 de ore pentru a-și ascunde planul și pentru a continua să se răspândească pe internet.
”Majoritatea oamenilor care le-au făcut le-au șters după o zi pentru nu am vrut ca echipa de campanie să își dea seama”, a spus Daniel.
”Acești copii sunt inteligenți și s-au gândit la toate”, a mai spus el.
Utilizatorii de Twitter au scris repede, sâmbătă, că această campanie a lor a fost un succes.
Alexandria Ocasio-Cortez, din Camera Reprezentanților i-a răspuns lui Pascale care scrisese pe Twitter că ”protestatari radicali” au ”afectat” audiența. ”De fapt ați fost dejucați de niște copii”, a spus ea.
Citește și: