Deputat USR, după „amenda” primită de România pentru rezilierea de pe autostrada Lugoj – Deva: „O mare tâmpenie regizată de o gașcă de incompetenți din CNAIR și directorul de atunci, Ștefan Ioniță”
Rezilierea contractului pentru Lotul 2 din autostrada A1 Lugoj – Deva, reziliere găsită a fi abuzivă de către Curtea de arbitraj de la Paris și pentru care CNAIR este obligată acum să plătească peste 50 de milioane de euro, „a fost o mare tâmpenie regizată de o gașcă de incompetenți din CNAIR în frunte cu directorul de atunci, Ștefan Ioniță”, spune Cătălin Drulă, liderul deputaților USR. Drulă vorbește de un șir de „decizii dezastruoase care au împins finalizarea autostrăzii în scenariul optimist undeva după anul 2025”.
Compania de Autostrăzi a pierdut disputa cu firma italiană Salini care a reclamat rezilierea abuzivă în 2017, când la Transporturi era șef pesedistul Răzvan Cuc, a contractului pe o porțiune din Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva. Curtea de Arbitraj de la Paris a decis că CNAIR trebuie să plătească daune de 230 de milioane de lei, plus alte câteva milioane de euro cheltuieli de judecată.
„Am spus încă din 2018 că această reziliere a fost o mare tâmpenie regizată de o gașcă de incompetenți din CNAIR în frunte cu directorul de atunci, Ștefan Ioniță”, a reacționat Cătălin Drulă, liderul deputaților USR și membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților.
„Chiar făcusem un plan în același an pentru continuarea întregii autostrăzi Lugoj-Deva, cu un orizont realist de finalizare undeva în 2023-2024”, scrie Drulă care precizează că pentru autostrada Lugoj – Deva, sectorul critic cu tuneluri, nu s-au mai făcut pași înainte.
„Nu doar că nu s-a făcut niciun pas în față, ba chiar ne-am adâncit și mai tare, următorul director incompetent din CNAIR, Sorin Scarlat, reziliind și lotul 3 al autostrăzii și blocând autostrada câteva luni în mod artificial. Este mai mult decât previzibil că în 2 ani urmează să decontăm cu toții o penalizare similară și pe acest sector”, spune Drulă.
„Toate aceste decizii dezastruoase care au împins finalizarea autostrăzii în scenariul optimist undeva după anul 2025 au ieșit din străfundul gândirii anti-infrastructură a unor indivizi ce azi trăiesc bine-mersi pe salarii grase, plătite evident din buzunarele șoferilor exasperați:
* Răzvan Cuc: fost ministru PSD-ist la Transporturi, în prezent deputat PSD (vestitul ministru care a vrut să țină la sol aeronavele TAROM înaintea moțiunii de cenzură anti-Dăncilă)
* Ștefan Ioniță: actualmente reșapat ca director la CESTRIN (centrul de studii al CNAIR)
* Sorin Scarlat: director CNAIR responsabil cu proiectele de investiții (omul nr. 2 în CNAIR)
* Horia Nicolae: director la achiziții în CNAIR ultimii 10 ani, pus pe linie moartă o scurtă perioadă, dar renăscut ca pasărea Phoenix sub guvernarea PNL
Credeți că cele 230 de milioane vor fi plătite de acești indivizi sau tot de cetățeni? Se vor activa oare instituțiile statului responsabile de verificarea acestui dezastru la bugetul țării? Oare PNL girează pentru acești iresponsabili PSD-iști care ne-au exasperat atâția ani, renăscuți acum ca ”experți” PNL? Unde e reforma administrației publice, profesionalizarea instituțiilor? Sau poate că la devalizat bugetul pe spinarea românilor cinstiți interesele USL-iste converg”, completează deputatul USR.
„În tot acest timp Autostrada Lugoj-Deva este tot în pom, cu o licitație lansată anul trecut și suspendată de 9 luni pentru că cei din CNAIR nu sunt capabili să răspundă la neclaritățile ofertanților. Va rămâne o gaură mult și bine, atâta timp cât aceeași ”profesioniști” se ocupă de ea, în timp ce românii ce se târăsc pe drumurile naționale criminale plătesc prețul hoției și incompetenței”, este de părere parlamentarul.