Dacia și Ford reiau luni producția de vehicule, după mai bine de 40 de zile de pauză
Ford reia luni producția de vehicule și de motoare la Craiova, în timp ce Dacia reia producția de vehicule, după ce acum două săptămâni a redeschis uzina Mecanică. Ambii producători au implementat măsuri severe de distanțare socială și producția pornește de la un nivel minim și va crește în pași mici. Întreruperea a însemnat că cele două uzine au produs cu 75.000 de automobile mai puțin. Cele două companii au oprit producția pe 19 martie.
În ultima lună completă, februarie, Dacia a produs 27.800 de mașini, iar Ford 20.000. Cele două companii au produs 490.000 de mașini anul trecut și 476.000 în 2018.
Ford reia producția etapizat, într-un singur schimb de lucru, atât în Fabrica de Asamblare Vehicule cât și la Fabrica de Motoare, începând cu data de 4 mai. Angajații vor fi anunțați de către supervizorul/team leader-ul lor daca este cazul să vină la muncă. Persoanele care nu vor veni la muncă, vor rămâne în șomaj tehnic, în baza unei decizii formale. Se vor lua mai multe măsuri de siguranță: cantinele din fabrică vor fi închise, mijloace de transport vor fi ocupate pe jumătate și angajații nu au voie să umble în grupuri mai mari de trei persoane.
Ce se schimbă la Ford puteți citi aici
Dacia a reînceput pe 21 apriliie producția cu un număr mic de angajați, iar uzina arată mult diferit. Angajaților li se ia temperatura la intrare, poartă măști și mănuși, sunt peste tot marcaje pentru a se păstra distanța, iar la cantină au fost montate panouri transparente pe mijlocul mesei. De la vestiare până la microbuze au fost puse în practică măsuri pentru a se respecta distanțarea socială. Sunt panouri și între chiuvetele de la toaletă, iar la mesele de ședință jumătate dintre locuri rămân neocupate.
Ce se schimbă la Dacia