Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Începe oficial construcția pe primul tronson, de la Sibiu la Boița
Construcția pe primul tronson al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești are undă verde și poate începe oficial după ce Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru Lotul 1 Sibiu – Boița (13,2 km). Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în aprilie 2019 și are termen de execuție de 48 de luni, din care primele 12 luni sunt pentru proiectare.
„Astăzi, 09.03.2020, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a emis Autorizația de Construire pentru Secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, Lotul 1, Sibiu – Boița (km 0+000 – km 13+170)”, transmite CNAIR.
Contractul de proiectare și execuție pentru Lotul 1 (km 0+000 – km 13+170), cu o valoare de 612.647.863,38 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL.
Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.
„Studiile topografice, geotehnice, arheologice, hidrologice, precum și lucrările de asanare și deminare au fost finalizate, astfel încât, în prezent, se lucrează la drumurile tehnologice și la platformele pentru foraje piloți”, anunță Compania de Drumuri.
Aceeași sursă anunță că în prezent se află în curs de evaluare și cele 5 oferte depuse pentru contractul de supervizare pentru același lot.
Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești
În timp ce Lotul 1 e aproape gata pentru construcție, pe Lotul 5 (Pitești – Curtea de Argeș, 30,3 km) licitația lansată încă din iulie 2017 nu este finalizată nici până acum.
Între timp, însă, Compania de Drumuri plănuiește să scoată la licitație pentru proiectare și execuție o mare parte din secțiunile montane din autostrada A1 Sibiu – Pitești, practic zonele cele mai grele, cu toate că vechile studii nu au fost refăcute, iar forajele geotehnice cerute de experții europeni lipsesc aproape cu desăvârșire.
CNAIR susține însă că are o analiză nouă realizată de BEI, care îi sprijină, dar noi informații indică de fapt că aceasta a vizat doar tunelurile, nu întregul traseu. În schimb, experții critică lipsa forajelor geotehnice, iar într-un caz chiar discrepanța majoră între un foraj vechi și unul realizat recent în același punct.
„Riscurile să ne ducem în 20 de ani în ritmul ăsta sunt foarte mari. Dacă nu e studiată cum trebuie, autostrada nu se va face”, avertizează experții.
Citește pe larg: