Câți oameni s-au uitat, online, măcar la o parte din dezbaterea Europa FM cu 3 candidați la președinție
Singura dezbatere electorală organizată în campania pentru prezidentiale, cea găzduită joi seară de Europa FM, în absența a trei dintre primii șase candidați, a avut sub un milion de vizualizări pe principalele canale online prin care a fost difuzată. Pe lângă acestea, a mai putut fi urmărită pe postul de radio, pentru care nu există monitorizări în timp real, respectiv pe câteva canale locale.
Difuzată începând cu ora 20.30, joi seară, dezbaterea cu Dan Barna, Kelemen Hunor și Theodor Paleologu – în absența candidaților Klaus Iohannis, Viorica Dăncilă și Mircea Diaconu – a putut fi urmărită, în online, pe Youtube, Facebook și Privesc.eu, de unde transmisia a fost preluată și pe multe site-uri.
(Notă: Vizualizările menționate în continuare nu reprezintă numărul celor care au urmărit toată dezbaterea, ci numărul celor care au urmărit secvențe din ea. Indiferent dacă cineva a privit câteva minute sau toată emisiunea, el este socotit ca „1 vizualizare”. Vizualizările nu pot fi comparate cu audiențele TV, unde, cu un sistem total diferit, e calculat permanent numărul de telespectatori.)
Până vineri la ora 11.30, cifrele, pentru fiecare dintre cele trei platforme, erau:
- Facebook: 763.000 de vizualizări (care au produs 11.000 de reacții, 18.000 de comentarii, 7.400 de distribuiri)
- Youtube: 116.500 de vizionări. Vineri dimineață, cu această cifră, transmisia se afla pe locul 23 în rândul „clipurilor populare”, unde top 5 era format, momentan, din 2 manele, 1 animație, 2 melodii dance. Comparativ, documentarul Recorder despre campanie, publicat online pe 6 noiembrie, se situa pe locul 13 în rândul clipurilor populare. Vineri dimineață, emisiunea era, în rândul clipurilor populare, prinse într-un clip iUmor și unul al Blondului de la Timișoara
- Privesc.eu – site de unde au preluat mai multe alte site-uri de știri din România și Republica Moldova: circa 17.500 de vizualizări