Facebook a lansat în SUA rubrica de știri, cu informații de la mari editori de presă
Facebook a început, vineri, să testeze o nouă rubrică dedicată știrilor, Facebook News, disponibilă pentru moment în SUA. Potrivit The Verge, aceasta va fi disponibilă inițial pentru câteva sute de mii de utilizatori din Statele Unite și va include materiale de la mari editori de presă precum Wall Street Journal, USA Today și BuzzFeed.
Sursa citată arată că Facebook oferă bani unora dintre editorii participanți la proiect, dar nu tuturor. Pe parcursul zilei, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, era așteptat să discute această inițiativă cu CEO-ul News Corp Robert Thomson, în cadrul unui eveniment desfășurat la New York.
- Secțiunea Facebook News este filtrată de o echipă de editori într-o manieră similară cu cea aplicată de Apple pentru propria sa aplicație dedicată știrilor. Ea va include o rubrică dedicată principalelor informații ale zilei și va fi personalizată în funcție de interesele utilizatorului.
Facebook susține că echipa care se ocupă cu filtrarea conținutului este independentă și în afara oricărei influențe din interiorul companiei. Aceasta a evitat să precizeze câți editori de presă participă, pentru început, la proiect, spunând doar că numărul va crește pe parcurs.
Facebook a mai avut inițiative similare în trecut, dar a renunțat la ele, doar pentru a reveni asupra lor în cursul acestui an, pe măsură ce s-au amplificat dezbaterile privind rolul companiei în procesul democratic și distribuția de informații false în lume.