Sari direct la conținut

Piața de mașini stă pe un butoi cu pulbere. Care sunt cele trei mari motive care înclină balanța

​​Panorama.ro
Fabrică de mașini din China, Foto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia
Fabrică de mașini din China, Foto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia

Noua piață auto, cea a mașinilor electrice, începe să-și arate forța în Europa, dar viteza cu care se mișcă lucrurile nu pare a fi cea așteptată, mai ales că apar tot felul de blocaje.

Marii producători sunt nevoiți să își restrângă producția și planurile de extindere, din cauza diverselor crize – economică, de capacități de fabricare sau de alocare a resurselor, pentru a ține pasul cu cerințele de protecție a mediului.

Despre criza semiconductorilor, s-a scris de circa un an că e terminată, dar efectele ei reapar periodic. Producătorii mari, precum Volkswagen, sunt nevoiți să închidă pe perioade determinate o parte dintre fabricile deținute.

În plus, compania germană face și concedieri, cel puțin personalul administrativ e parte din reducerile de costuri cu 10 miliarde de euro, programate de germani. O cincime din personalul administrativ al companiei va fi concediat până în 2026.

Citește mai mult pe Panorama.ro

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro