Sari direct la conținut

Proiectul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei, deblocat. Directorul Metrorex: „În mod practic înseamnă că anul acesta va fi dată în exploatare”

HotNews.ro
Statia Brancusi - Magistrala 5 de metrou, Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Statia Brancusi - Magistrala 5 de metrou, Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Proiectul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei a fost deblocat, după decizia Tribunalului Bucureşti de a respinge și ultima contestație depusă pe contractul de automatizare și siguranță a circulației. Astfel, potrivit Radio România Actualități, Metrorex va semna contractul pe 9 aprilie cu Alstom pentru sistemul de automatizare, iar directorul instituției susține că, astfel, magistrala va fi pusă în funcțiune în acest an.

Deși lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate în totalitate până în septembrie-octombrie, noua linie din Drumul Taberei risca să rămână muzeu și să nu fie deschisă pentru că încă nu se tranșase în instanță contestațiile depuse la licitația privind sistemul de automatizare a metroului.

Oficialii Metrorex spuneau că termenul de finalizare al sistemului de automatizare este de 9 luni de la semnarea contractului, dar că acesta ar putea fi scurtat la 6 luni dacă se lucrează în trei schimburi.

Tribunalul București a respins la început de martie contestația făcută de Siemens la atribuirea către Alstom de către Metrorex a contractului pentru sistemul de automatizare și siguranță. Acum, Metrorex a primit și motivarea instanței.

„Conform Legii achiziţiilor publice, la 10 zile după primirea motivării putem semna contractul, asta înseamnă că pe data de 9 aprilie contractul de automatizare va fi semnat între METROREX şi firma desemnată câștigătoare. În mod practic înseamnă că anul acesta vom finaliza Magistrala 5 și va fi dată în exploatare”, a declarat pentru RRA directorul Metrorex, Dumitru Șodolescu.

Citește și:

FOTOGALERIE Imagini cu stațiile de metrou de pe Magistrala 5 din Drumul Taberei. Pro Infrastructura: „Estimarea noastră realist-optimistă pentru deschidere: Decembrie 2019”

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală.

Pe 25 martie Metrorex a lansat licitația pentru 13 trenuri noi care să ruleze pe Magistrala 5 din Drumul Taberei. Contractul prevede o sumă estimată de circa 520 de milioane de lei (circa 110 milioane euro) pentru 13 trenuri, va fi atribuit după cel mai bun calitate-preț și are dată limită pentru depunerea ofertelor 20 mai.

Opțional, prin această procedură, Metrorex își rezervă dreptul de a contracta încă maximum 17 trenuri de același tip, caz în care toate cele 30 de trenuri noi vor avea o valoare estimată de circa 1,2 miliarde de lei.

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro