Sari direct la conținut

Infiniti, marca premium a Nissan, va ieși din Europa de Vest unde vânzările sale au rămas foarte scăzute

HotNews.ro
Infiniti QX30, Foto: Infiniti
Infiniti QX30, Foto: Infiniti

​Infiniti, marca premium a Nissan, va ieși de pe piețele vest-europene și va rămâne doar în Europa de Est, inclusiv Rusia. Infiniti a intrat pe piața europeană cu gândul de a concura cu mărcile germane premium, dar a rămas mult în urma singurului concurent real, Lexus. În România sunt înregistrate 831 de mașini ale mărcii. Nissan a anunțat și că la uzina din Marea Brirtanie nu vor mai fi produse modelele Q30 și QX30 de la Infiniti, ceea ce înseamnă cu 12.000 mai puține.

Mașinile Infiniti se vând din 2003 în Europa, iar 2009 a fost primul an în care vânzările au trecut de 1.000 de unități și în 2011 au fost 3.700 de unități. Cei mai buni ani de vânzări au fost 2016 și 2017, cu peste 12.000 în fiecare, în timp ce anul trecut vânzările s-au prăbușit la 6.250 unități.

Când au intrat ân Europa, cei de la Inifiniti spuneau că vor să concureze cu Audi, BMW sau Mercedes, însă nu s-a pus problema, fiindcă aceste mărci vând anual 700-800.000 de mașini. Singurul concurent real a fost Lexus, marca premium de la Toyota, însă vânzările acesteia sunt net peste Infiniti (42.000 de mașini anul trecut).

Infiniti va ieși din Europa de Vest unde are 55 de magazine și spune că se va concentra pe piețe mai promițătoare, precum SUA și China.

În SUA se va concentra pe segmentul SUV, iar în China va lansa cinci modele noi. Cel mai ieftin model al mărcii în Europa este Q30 care costă de la 26.000 de euro. Modelul mai mare, Q70, costă de la 63.000 euro.

Sursa: Automotive News

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro