Sari direct la conținut

Noul Mers al trenurilor aduce și primele scurtări ale timpilor de călătorie pe Coridorul IV feroviar, însă va dura mai mult drumul între Deva și Arad

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

​Pe aproximativ 100 km de pe Coridorul IV feroviar, în Ardeal, trenurile pot rula și cu viteze de 120 km/h iar acest lucru se va vedea în scurtarea timpilor de parcurs. Între Sighișoara și Blaj trenurile pot merge cu 30% mai repede decât până acum, dar drumul către granița vestică nu se scurtează per total, fiindcă trenurile vor merge și încet între Deva și Arad.

Sighișoara – Blaj

După mulți ani în sfârșit se scurtează timpii de parcurs între Sighișoara și Alba Iulia. De exemplu, cei 80 km dintre Blaj și Sighișoara sunt parcurși acum în 103-107 minute, iar de la 9 decembrie cel mai rapid tren va parcurge distanța în 63 de minute. Alte trenuri IR vor face 72 – 77 de minute.

Blaj – Alba Iulia

Între Blaj și Alba Iulia sunt 40 km dar în actualul Mers nu este niciun tren direct, cea mai rapidă variantă fiind cu două trenuri IR și durata este de o oră și zece minute. Din noul mers va fi și un tren direct, internaționalul – IR 346, care face 43 de minute (45 de minute este durata pentru perechea sa, IR 347).

Alba Iulia – Deva

Între Alba Iulia și Deva sunt 63 km și trenurile IR fac între 98 și 121 de minute. Din noul Mers lucrurile stau ceva mai bine, vor exista patru trenuri în loc de trei și cele mai rapide vor face 79 – 82 de minute.

Deva – Arad

Între Deva și Arad trenurile au des întârzieri din cauza lucrărilor și au opriri neprevăzute în stații precum Glogovăț sau Ilteu. Timpii de parcurs vor crește în noul mers și cele mai rapide trenuri parcurg cei 149 km în 177 – 186 minute, în timp în Mersul care este încă valabil cel mai rapid tren face 163 de minute. Cel mai lent tren Regio va face 4 ore și 12 minute.

Între Brașov și Sighișoara lucrările vor începe în anii următori, iar cei 130 km sunt parcurși în 155-160 de minute de cele mai rapide trenuri.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro