„Drip pricing”, practica vânzătorilor online care scoate clienților bani în plus din buzunar și în România, ar putea fi eliminată în Marea Britanie
Guvernul britanic a anunțat marți că intenționează să adopte măsuri împotriva așa-numitei practici a „drip pricing” folosită de comercianții online pentru a crește costurile pentru clienți înainte ca aceștia să achite produsele sau serviciile comandate, relatează Reuters.
Guvernul condus de Rishi Sunak a afirmat că măsurile urmează să fie puse în dezbatere publică, guvernul intenționând să modifice Legea privind piețele digitale, concurența și protecția consumatorilor pentru a oferi autorităților mai multe puteri în vederea combaterii „drip pricing”.
Această practică definită ca o metodă de a afișa doar o parte a costului real al unui produs sau serviciu și de a dezvălui ulterior prețul total pe măsură ce clientul trece prin procesul de achiziție este folosită de numeroase companii, de la cele de livrări de mâncare la domiciliu, la cele aeriene când vând bilete de avion sau cele care vând bilete la concerte și alte evenimente.
Un grup pentru drepturile consumatorilor a descris practica drept „o modalitate necinstită de a stoarce bani în plus” de la clienți, acuzând că aceasta este cu atât mai îngrijorătoare în contextului crizei de trai, când cumpărătorii încearcă de multe ori să se încadreze într-un buget fix, relatează Yahoo News.
Marea Britanie ar putea lua măsuri și împotriva recenziilor false
Guvernul britanic vrea de asemenea să modifice legea privind piețele digitale și protecția consumatorilor pentru ca autoritățile să poată lua măsuri mai ample împotriva recenziilor false și a etichetelor de natură să provoace confuzii, ambele practici făcând mai dificilă evaluarea unui produs de către consumatori.
De exemplu, executivul lui Sunak vrea să fie mai dificil pentru comercianții „lipsiți de scrupule” să îi țină pe clienți să plătească un abonament pentru un serviciu online pe care nu și-l mai doresc. Autoritățile de la Londra estimează că această practică îi constrânge pe britanici să scoată din buzunare 1,6 miliarde de lire sterline în fiecare an.
Între aprilie 2020 și aprilie 2021 69% din consumatorii din Marea Britanie au declarat că au întâmpinat probleme cu produsele sau serviciile comandate online.
Guvernul britanic estimează că adoptarea noilor măsuri de reglementare vor ajuta consumatorii să economisească 9,7 miliarde de lire sterline în decursul următorilor 10 ani.
FOTO Articol: © Sirinarth Mekvorawuth | Dreamstime.com