Autorităţile lucrează la o nouă legislaţie care să regleze şi problemele legate de perioadele de promoţii. Șeful Consiliului Concurenței, despre Black Friday: Comercianții trebuie să-și facă ordine în casă. Dacă își compromit imaginea toți vor fi afectați
Autorităţile lucrează la o nouă legislaţie în sectorul comerţului, care ar urma să regleze şi problemele legate de perioadele de promoţii, iar comercianţii trebuie ”să-şi facă ordine în casă”, altfel tot ei vor pierde clienţi, a declarat, joi, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, citat de Agerpres.
„Comerţul online creşte şi acesta este un lucru bun, pentru că generează concurenţă, ceea ce înseamnă preţuri mai mici. Încă nu este atât de dezvoltat comerţul online la noi ca în alte ţări din Uniunea Europeană. Eu sunt convins că acest segment va creşte în continuare şi este un lucru bun pentru ţara noastră”, a spus Chiriţoiu.
Potrivit acestuia, Consiliul Concurenţei face parte dintr-un grup de lucru înfiinţat de Ministerul Mediului de Afaceri în care se lucrează la o nouă legislaţie în sectorul comerţului, care ar trebui să regleze şi problemele legate de promoţii.
În grupul de lucru sunt divergenţe între comerţul online şi cel tradiţional, a menţionat el.
Întrebat dacă Black Friday este o campanie folosită de comercianţi pentru a păcăli consumatorii, Chiriţoiu a răspuns: „Recomandarea noastră către industrie, către comercianţii online, este să-şi facă ei ordine în casa proprie, pentru că, dacă îşi compromit imaginea, asta îi va afecta pe toţi”.
„Este interesul lor comun să aibă un cod de conduită şi înţeleg că se lucrează la un astfel de cod, care să spună cum trebuie să te comporţi şi ce este corect să anunţi despre promoţii, ce nu este corect şi să dea încredere consumatorilor, pentru că altfel se poate crea o imagine greşită care să-i afecteze pe toţi”, a adăugat el.
În luna mai, Consiliul Concurenţei a dat publicităţii un raport potrivit căruia comercianţii online nu respectă legislaţia în timpul campaniilor de reduceri, acesta fiind un comportament generalizat.
Consiliul Concurenţei a remarcat faptul că preţul la care se aplică reducerea (preţul de referinţă, care apare „tăiat”) afişat de comercianţii online era mai mare decât nivelul prevăzut de lege pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate. În plus, la 20% din cazuri, preţurile erau chiar mai mari decât în mod obişnuit. Astfel, magazinele au indus consumatorilor percepţia eronată că produsele sunt mai ieftine în timpul promoţiilor.
Vânzările realizate în cadrul principalei campanii promoţionale Black Friday au ajuns, în anul 2017, la aproximativ 200 de milioane de euro (circa 900 de milioane de lei), reprezentând aproximativ 7% din vânzările realizate în tot anul trecut.