Lucian Şova: Studiul de prefezabilitate pentru realizarea Comarnic – Braşov în parteneriat public-privat ar putea fi aprobat în prima şedinţă de Guvern
Hotărârea de Guvern privind studiul de prefezabilitate pentru realizarea autostrăzii Comarnic – Braşov în parteneriat public-privat (PPP) ar putea fi adoptată în prima şedinţă de Guvern, a declarat, joi seara, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, la Antena 3.
„În şedinţa de Guvern proximă, probabil, vom adopta Hotărârea de Guvern privind studiul de prefezabilitate pentru realizarea autostrăzii Comarnic – Braşov în parteneriat public-privat (PPP). Aceasta este deja este în circuitul de avizare, a fost promovată de către Comisia de Prognoză şi acum este la mine. În două zile studiez documentaţia şi dau avizul sau aduc corecturile corespunzătoare, probabil mai e şi Ministerul Finanţelor Publice”, a spus Şova, potrivit Agerpres.
Întrebat de ce face statul Comarnic – Braşov prin parteneriat public-privat, în condiţiile în care fostul Guvern a decis că e mai bine să se facă cu Banca Mondială acest lucru, Şova a răspuns: ‘”Era un lucru bun, dar e un un lucru şi mai bun, deşi câteodată se spune că mai binele este duşmanul binelui, totuşi de această dată eu apreciez că putem contrazice această zicală”.
Şova a mai spus că documentaţia pentru studiul de prefezabilitate făcută de CNP nu trebuie luată în derizoriu pentru că există o structură dedicată unde MT participă cu 5 experţi de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi din minister. ” Eu apreciez că e o şansă pe care trebuie să o jucăm”, a mai spus şeful de la Transporturi.
În ceea ce priveşte centura Bucureştiului, ministrul a subliniat că, deşi există un câştigător pe o parte din centura veche, acesta este deja contestat.
„Avem o parte din centura veche între DN 2 şi A2 licitată cu câştigător declarat şi desigur contestat. Este o firmă chinezească despre care mi-aş dori să aflu mai multe în teren apropo şi de mitul chinezesc legat capabilităţile lor de a lucra. Pe de altă parte, aici, la aceste lucrări, au fost făcute contracte pe suma cea mai mică cu termene proaste, îndelungate. Nu poţi să upgradezi aceste contracte. O problemă mare avem la podul de la Mărăcineni, unde, în loc să se ceară termen de execuţie foarte scurt, acum facem eforturi să convingem antreprenorul să lucreze mai bine, rugându-l cu bani, cu suport. CNAIR eu îl tratez ca fiind în subordinea mea şi cu tot dragul şi cu toată colaborarea şi cu pro-activitatea, sunt cu ochii pe bostănărie”, a mai subliniat şeful de la Transporturi.