Sari direct la conținut

​VIDEO Imagini din avion cu autostrada A3 Câmpia Turzii – Tg. Mureș. Ce loturi ar putea fi gata în acest an și de ce nu ar putea fi totuși deschise circulației

HotNews.ro
A3 Campia Turzii - Targu Mures (iulie 2018), Foto: Captura YouTube
A3 Campia Turzii - Targu Mures (iulie 2018), Foto: Captura YouTube

​În prezent, între Câmpia Turzii și Târgu Mureș sunt în construcție circa 47 de km de autostradă, iar aproape 14 km de pe două loturi ar putea fi terminați încă din acest an. Chiar și așa, șansele ca cele două loturi să fie și deschise circulației sunt minime, asta pentru că nodul rutier necesar descărcării traficului se află pe un alt lot ce ar putea fi gata abia spre a doua jumătate din 2019. Asociația Pro Infrastructura a publicat un video cu imagini din avion în care sunt surprinse cadre de pe traseul autostrăzii Câmpia Turzii – Târgu Mureș.

„Față de începutul lunii iunie, șantierele au avansat într-un ritm acceptabil”, scrie Asociația Pro Infrastructura.

  • Lotul Câmpia Turzii – Chețani, construiți de Straco, începe pe filmare de la secunda 0:51.
  • Lotul următor Chețani – Iernut, construit de Astaldi-Max Boegl, începe de la 5:35.
  • Lotul Iernut – Ogra, construit de Geiger, începe la 11:09 .
  • Lotul Ogra – Ungheni, construit de Strabag, începe la 11:26 și se termină cu un nod rutier în apropiere de Aeroportul din Târgu Mureș.

„Straco (pe secțiunea Câmpia Turzii-Chețani) a început forajele la podul peste Râul Arieș și a progresat timid la celelalte structuri mai avansate (viaductul de la Hădăreni și nodul rutier de la Chețani), dar și la terasamentele dinspre est. Însă mobilizarea celor de la Straco poate fi mult mai bună. Vestea proastă este că execuția pe acest lot ar putea fi oprită în curând din cauza refuzului CNAIR de a plăti o serie de lucrări realizate deja de constructor”, atrage atenția Pro Infrastructura.

Pe sectorul următor dintre Chețani și Iernut, API scrie că asocierea Astaldi-Max Boegl a progresat semnificativ la structurile mari peste Râul Mureș, aducând în zonă și grinzile necesare. Terasamentele se apropie de final pe cea mai mare parte a șantierului, fiind deja așternut primul strat de asfalt pe porțiuni întinse. „Singurele probleme care ar putea întârzia inaugurarea tronsonului dincolo de T3 2019 sunt reprezentate de o serie de stâlpi de curent care trebuie relocați”, notează ONG-ul.

Pe circa 14 km de la Ogra la Ungheni, în apropiere de aeroportul Târgu Mureș, lucrările ar putea fi gata până la final de an, dar deschiderea circulației ar mai putea aștepta.

„Următoarele două loturi (Geiger și Strabag) sunt într-un stadiu foarte înaintat, existând toate premisele ca lucrările să fie gata până la sfârșitul lui 2018. Din păcate, cele două secțiuni nu vor putea fi deschise traficului până la execuția completă a segmentului Iernut-Chețani care conține nodul rutier de la Iernut. O recepție parțială doar a acestui nod, înainte de finalizarea 100% a contractului, pare acum o utopie, luând în considerare atitudinea oficialilor CNAIR din ultimul an”, considera Asociația Pro Infrastructura.

A3 Campia Turzii – Ogra – Târgu Mureș – 57 km

Lot Chetani-Campia Turzii km 21+500 – km 37+191 – S.C. STRACO GRUP S.R.L. – 280 mil lei / Ordin de incepere: mai 2016 / Termen de finalizare: 16 luni

Lot Iernut – Chetani – km 3+600 – km – km 21+500 – asocierea ASTALDI SPA – MAX BOEGL – 438 mil lei / Ordin de incepere: mai 2016 / Termen de finalizare: 16 luni

Lot Ogra – Iernut km 0+000 – la km 3+600 – semnat cu GEIGER – 55,8 mil lei / Ordin de incepere: mai 2016 / Termen de finalizare: 16 luni

Lot Ungheni – Ogra (10,1 km) – Asocierea SC STRABAG SRL – SC STRACO GRUP SRL – 251 mil. lei / Termen de finalizare estimat inițial: Q3 2017

Lotul Ungeni – Tg. Mureș + drum de legătură – 9,2 km: Blocat în relicitare. Contractul inițial a fost reziliat în 2016.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro